سایه بان مسافرتی و کمپینگ

کمی صبر کنید...

دسته‌بندی

مسافرت و کمپینگ در فضای باز، یکی از بهترین راه‌ها برای خلوت شدن از شلوغی شهری و تجربه طبیعت است. با این حال، در تابستان، آفتاب و گرما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و سلامتی شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل، استفاده از سایه بان مسافرتی و کمپینگ می‌تواند بسیار مفید باشد.

انواع سایه بان مسافرتی و کمپینگ

سایه بان سفری در مدل های مختلفی تولید و عرضه شده از نظر نوع ساخت و کاربردی که برای مصرف کنندگان به همراه داشته به 4 دسته اصلی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این سایه بان ها می توانند با توجه به شرایط و محل مورد استفاده کاربرد های زیادی را برای شما داشته باشند. یک سایه بان مسافرتی علاوه بر جلوگیری از برخورد نور آفتاب به افراد و لوازم سفر خود می تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از نفوذ بارش باران به محل مورد استفاده باشد. در ادامه به معرفی سایه بان مسافرتی در 4 مدل اصلی خواهیم پرداخت.

معرفی سایه بان مسافرتی و کمپینگ

سایه بان چتری

این نوع سایه بان‌ها برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند و به دلیل ساختار ساده و کارآیی آن‌ها، محبوبیت بسیاری در میان مسافران دارند. این نوع سایبان ها دارای ساختار چتری شکل و اتوماتیک بوده و به راحتی قابل نصب می باشند و می توانید در سریعترین زمان ممکن از این کالا استفاده نمایید. متریال مورد استفاده در پارچه به کار برده شده در سایه بان سفری چتری تنوع بالایی داشته که از جمله آنها می توان به پارچه نانو، مشمع و ... اشاره کرد. میله یا فریم های آنها نیز معمولا از فلز های مقاوم و ضد زنگ بوده تا طول عمر بالایی را داشته باشند.

سایه بان ساحلی

این نوع سایه بان‌ها برای استفاده در سواحل و دریاچه‌ها طراحی شده‌اند و برخی از آن‌ها دارای سیستم‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در شن و ماسه زمین برپا کرد. این نوع سایه بان ها عموما بدون درب بوده و مناسب برای ایجاد سایه و یا فضای استراحت مقطعی می باشند. متریال به کار برده شده در آنها از مقاومت بسیار خوبی در برابر نور و اشعه فرابنفش آفتاب برخوردار بوده از همین رو به صورت تخصصی برای به کار بردن در فصول گرما تولید شده اند. چند روش نصب برای سایبان مسافرتی ساحلی در نظر گرفته شده که عبارتند از:

  • سایه بان ساحلی فنری:

ساختار فنری در سایه بان ساحلی مرسوم ترین مدل تولید شده از نظر روش راه اندازی بوده زیرا به دلیل حجم نه چندان بزرگ آنها به سادگی قابل راه اندازی و جمع شدن می باشند. فریم های به کار برده شده در آنها از نوع فایبرگلاس منعطف با مقاومت بالا بوده که به صورت سرخود روی بدنه تعبیه شده اند.

  • سایه بان ساحلی عصایی:

همانطور که از نام این نوع سایه بان ها مشخص بوده همانند انواع چادر مسافرتی توسط فریم یا میله های مجزا قابل نصب می باشند. نحوه نصب برخلاف تصور افراد بسیار ساده بوده و زمان بسیار کمی را از شما خواهد گرفت. یکی از مزیت های بزرگ در این نوع ساختار سایه بان ها در داشتن وزن و حجم بسیار کم می باشد. متریال فریم ها نیز معمولا از نوع فایبرگلاس سبک خواهند بود.

  • سایه بان ساحلی اتوماتیک:

متفاوت ترین سایه بان ساحلی تولید شده از نظر روش راه اندازی، سایبان اتوماتیک بوده که دارای فریم و پایه هایی متصل شده به بدنه اصلی می باشد. این فریم ها یا به روش چتری و یا توسط اهرم بند دار در بازه زمانی کوتاه تر از یک دقیقه قابل نصب و راه اندازی می باشند از همین رو طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

سایه بان کمپینگ

این نوع سایه بان‌ها برای استفاده در کمپینگ‌ طراحی شده‌اند و دارای وزن های کمتری نسبت به سایر سایبان ها می باشند. البته برخی از این سایه بان های کمپینگ دارای ابعاد بزرگ و برای سفرهای پرجمعیت مورد استفاده قرار می گیرند که دارای ابعاد و وزن بیشتری می باشند. سایه بان هایی که طراحی و ساختار بدنه مشابه با انواع چادر کمپینگ و مسافرتی داشته از همین رو برخی از مدل های تولید شده دارای درب و پنجره هایی با پوشش مخصوص می باشد تا هم به عنوان سایه بان و هم به عنوان چادر سفری در شرایط هوایی عادی استفاده شود. سایبان های کمپینگ معمولا با ساختار راه اندازی عصایی تولید و عرضه می شوند.

سایبان بادی

این نوع سایه بان برای استفاده در کوهنوردی و تجربه طبیعت بدون وزن اضافی طراحی شده‌اند و از موادی سبک و با کیفیت تهیه می‌شوند. سایبان بادی عموما دارای بدنه هایی از جنس پی وی سی بوده و مناسب برای استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی می باشد. برای راه اندازی آنها نیاز به پمپ باد مخصوص محصولات بادی بوده که توسط فروشگاه مستر اینتکس نیز در مدل های مختلف به فروش می رسد.

راهنمای خرید سایه بان مسافرتی و کمپینگ

برای خرید سایه بان مسافرتی، آفرودی و کمپینگ می بایست چند ویژگی مهم را در نظر بگیرید.

  1. جنس و متریال: مهمترین ویژگی و خصوصیتی که می بایست در اولیت قرار دهید متریال ساخت یک سایه بان می باشد. متریال دلیل اصلی کاربردی بودن یک سایبان محسوب شده زیرا هر چقدر شرکت تولید کننده در این موضوع ظرافت و کیفیت لازم را به کار برده باشد در طول عمر این محصولات نیز تاثیر مثبت خواهند گذاشت. ضد آب بودن و مقاوم بودن در برابر نور و اشعه آفتاب وظایفت اصلی متریال یک سایه بان می باشد. متریال هایی همچون پلی استر و پلی اورتان، پلی آمید، برزنت، پارچه هایی همچون نانو، مشمع، شمعی و سامسونگ از متریال های پر استفاده در تولید انواع سایه بان سفری می باشد.
  2. ابعاد و ظرفیت: این ویژگی کاملا مرتبط با نیاز افراد خواهد بود. در واقع محل مورد استفاده از سایه بان و نحوه حمل توسط مصرف کننده می تواند یکی از دلایل مهم تعیین کننده در انتخاب ظرفیت و ابعاد یک سایه بان باشد.