ترامپولین خانگی و باشگاهی

دسته‌بندی


انواع ترامپولین و جامپینگ

انواع ترامپولین خانگی و آپارتمانی در فروشگاه رسمی ترامپولین در ایران، عرضه کننده انواع ترامپولین فنری و ترامپولین کشی، فروش انواع ترامپولین برای آپارتمان و جامپینگ کودک قابل استفاده در آپارتمان و ترامپولین ویلایی، خرید ترامپولین ویلایی و ترامپولین برای فضای باز و ترامپولین مسقف، ترامپولین دارای حفاظ و انواع ترامپولین حفاظ دار، قیمت ترامپولین بزرگسال و ترامپولین ورزشی، ترامپولین باشگاه، جامپینگ فلزی برای ویلا، فروش انواع ترامپولین با حفاظ برای خانه، ترامپولین کودک محافظ دار و انواع جامپینگ کوچک برای آپارتمان، ترامپولین پایه دار، ترامپولین کوچک خانگی و بهترین ترامپولین خانگی، انواع ترامپولین تاشو و ترامپولین قابل حمل، ترامپولین کودک ارزان و جامپینگ فنری بزرگسالان، مرکز خرید ترامپولین آنلاین، ارسال ترامپولین به سراسر ایران در نمایندگی مستر اینتکس. در ادامه به دو مدل از ترامپولین ها از نظر نوع ساختار بدنه خواهیم پرداخت.

خرید ترامپولین باشگاهی و خانگی

ترامپولین فنری

ترامپولین فنری یکی از مقاوم ترین و متنوع ترین جامپینگ هوازی تولید شده توسط برند های مختلف ایرانی و خارجی بوده که نه تنها برای موارد تفریحی بلکه برای اهداف ورزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در تولید و ساخت ترامپولین فنری از فنر های مخصوص اتصال صفحه به فریم استفاده می شود از همین رو به مدل های فنری معروف می باشند. در این نوع ترامپولین ها دو ویژگی بسیار مهم وجود داشته که عبارتند از:

  1. تنوع بالا در تعداد ابعاد تولید شده
  2. قدرت و تحمل وزن بالاتر

هر کدام از این ویژگی ها باعث شده تا افرادی که قصد خرید و استفاده از ترامپولین ها را دارند، بازه انتخاب بیشتری بر اساس نیاز های خود داشته باشند. در این برند های خارجی متعددی در زمینه تولید ترامپولین فعالیت داشته اما برند های معدودی در ایران نیز اقدام به تولید و مونتاژ ترامپولین کرده که با کیفیت و قیمت مناسب خود دارای فروش بالایی بوده است. از ترامپولین فنری می توان هم در فضای باز و هم در فضای بسته استفاده کرد.

ترامپولین کشی

تولید ترامپولین کشی نسبت به ترامپولین فنری تکنولوژی جدید تری محسوب شده از همین رو مقداری به صورت تخصصی جهت استفاده از آنها نگاه می شود. در این نوع جامپینگ ها به جای استفاده از فنر از کش های بانجی جامپینگ برای اتصال صفحه پرش با فریم ها استفاده می شود. این کش ها دارای قدرت و ضخامت بسیار بالایی بوده و خاصیت کشسانی نرم تری را ایجاد می کند به همین جهت بیشتر برای موارد ورزشی استفاده می شود. چند ویژگی مهم در ترامپولین های کشی وجود داشته که عبارتند از:

  1. داشتن وزن سبک تر نسبت به ترامپولین فنری
  2. نرم تر بودن رویه و ساختار کشسانی
  3. نصب و راه اندازی راحت تر

معمولا جامپینگ کشی تولید شده نسبت به مدل های فنری روند نصب راحت تری داشته زیرا از ابتدای تولید صفحه پرش به فریم اصلی متصل بوده و تنها نیاز به اتصال پایه های ایستاده به فریم خواهد بود در حالی که در بسیاری از مدل های فنری می بایست صفحه پرش را توسط فنر های مجزا به فریم اصلی وصل کنید تا شکل کامل را به خود بگیرد.

انواع ترامپولین از نظر کاربرد

ترامپولین ها را با توجه به متریال، ابعاد و نوع ساختار بدنه می توان از نظر کاربردی به سه دسته اصلی تقسیم کرد بنابراین به این روش می توانید جهت خرید صحیح ترامپولین و جامپینگ مورد نظر خود بهتر راهنمایی شده و قدم بردارید.

  • ترامپولین خانگی:

ترامپولین خانگی معمولا در ابعاد های زیر 1.5 متر تولید شده که بیشتر به صورت گرد می باشد از همین رو بزرگترین آنها برای استفاده در منزل ترامپولین با قطر 1.5 متر می باشد. قطر های 1.2 متر، 1 متر و 90 سانتی متری از دیگر ابعاد های تولید شده برای استفاده در منزل می باشد. در این ترامپولین ها می توان هر دو مدل ساختاری فنری و کشی را یافت کرد. یکی از خصوصیت های اصلی آنها در جلوگیری از صدای تولید شده در زمان جامپ و پرش کردن می باشد زیرا از صداگیر های مخصوصی در قسمت پایه ها برخوردار می باشند.

  • ترامپولین باشگاهی:

این نوع ترامپولین ها که در حالت تخصصی تر دارای ساختار کشی بوده در باشگاه های ورزشی و هوازی استفاده می شوند. ابعاد آنها بین 1 الی 1.5 متر بوده و معمولا دارای دستگیره تعادل برای انجام حرکات ورزشی و سنسور های مخصوص شمارنده پرش می باشند. البته در این میان برخی از مدل های فنری نیز به صورت تخصصی هم برای استفاده در منزل و هم برای باشگاه های ورزشی با قیمت مناسب تر تولید و عرضه شده اند.

  • ترامپولین فضای باز:

ترامپولین فضای باز که به ترامپولین ویلا یا ترامپولین حیاط نیز معروف بوده دارای ابعاد های بالای 2 متر بوده به همین دلیل می توانید یک فضای بزرگ را جهت حرکات پرشی به منظور تفریحات و ورزش های هوازی فراهم سازید. ترامپولین هایی که دارای قدرت بالایی در ساختار خود بوده و تنها به صورت فنری تولید می شوند از همین رو برای استفاده چند نفر به صورت همزمان نیز مناسب خواهند بود. از خصیصه های مهم در ترامپولین حفظ دار می توان به قابلیت نصب حفاظ توری برای جلوگیری از خروج ناگهانی افراد در زمان پرش اشاره کرد. برخی از مدل ها این حفاظ را در کنار خود داشته و برخی که فاقد حفاظ بوده می توانید این وسیله ایمنی را به صورت مجزا از فروشگاه مستر اینتکس تهیه کنید.

ترامپولین فنری و کشی

راهنمای خرید ترامپولین و جامپینگ

برای خرید ترامپولین و جامپینپ در مدل و ابعاد مختلف می بایست چند ویژگی مهم را در نظر بگیرید:

  • جنس و متریال ساخت:

مهمترین ویژگی و خصوصیتی که تاثیر مستقیم در کیفیت و طول عمر یک ترامپولین داشته جنس بدنه و متریال ساخت آن می باشد. معمولا بهترین متریال برای صفحه پرش ترامپولین ها متریال پلی پروپیلن با ساختار بافته شده بوده که دارای توان و تحمل وزن بسیار بالایی می باشد. این نوع متریال کمی دارای خاصیت کشسانی نیز بوده تا فشار وارد شده توسط مصرف کنندگان را بین خود و اتصالات بدنه تقسیم کند. جنس فریم و پایه های استفاده شده نیز می توان از فلز های آنودایز شده کاملا ضد زنگ و یا استیل باشد. از فلز ها برای بسیاری از مدل های تولید شده استفاده می شود زیرا دارای قدرت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تر می باشند.

  • نوع ساختار بدنه و کاربرد:

همانطور که در فوق اشاره کردیم دو نوع ترامپولین از نظر ساختاری داریم که شامل فنری و کشی می شود. در صورتی که تنها قصد انجام حرکات ورزشی را دارید بهتر است ترامپولین کشی خریداری و استفاده نمایید اما در صورتی که قصد چند کاربرده بودن و تفریحات را داشته باشید ترامپولین فنری بهترین گزینه خواهد بود. تعیین محل استفاده مانند منزل، فضای باز و مکان های ورزشی نیز می تواند شما را در بهترین انتخاب کمک کند.

  • ابعاد ترامپولین:

کوچک ترین سایز ترامپولین ها از قطر 90 سانتی متر و 1 متر شروع شده و دارای قطر های 1.2 متر، 1.5 متر، 2 متر، 3 متر، 4 متر و ... می باشند از همین رو با توجه به محل و فضای استفاده دست شما در انتخاب ترامپولین با سایز دلخواه فراهم خواهد بود. ابعاد های زیر 1.4 متر علاوه بر مدل های فنری شامل مدل های کشی نیز بوده اما برای تهیه سایز های بزرگتر تنها انتخاب مدل های فنری پیش روی شما خواهد بود.

  • لوازم جانبی ترامپولین:

از کاربردی ترین و مرسوم ترین لوازم جانبی ترامپولین و جامپینگ ها می توان به حفاظ توری برای اتصال به بدنه، دستگیره های تعادل برای انجام حرکات ورزشی، سنسور های شمارنده پرش، بال ریباندر جهت پرش های حرفه ای بخصوص برای پارکور کاران، کاور محافظ فنر های اتصال، کاور مخصوص پایه ها و ... اشاره کرد. تمامی این لوازم به صورت مجزا نیز تولید و عرضه شده و در برخی مدل ها نیز در کنار محصول قرار داده می شود.

آیا ترامپولین برای بزرگسالان قابل استفاده است؟

از آنجایی که ترامپولین ها بر خلاف جامپینگ بادی که توسط شرکت اینتکس و بست وی تولید شده دارای متریال های بسیار مقاومی بوده از همین رو تحمل وزن بالایی را ایجاد می کنند در نتیجه حتی کوچکترین مدل از ترامپولین ها نیز می تواند برای سنین بزرگسال نیز استفاده شود. هر چقدر ابعاد یک ترامپولین نیز افزایش یابد به همان مقدار تحمل وزن آنها نیز بیشتر خواهد شد بنابراین نگرانی بابت استفاده سنین بزرگسال نخواهد بود.

فروش و قیمت ترامپولین خانگی و باشگاهی

قیمت ترامپولین ها بسته به نوع متریال، نوع ساختار اتصال بدنه، برند های تولید کننده، ابعاد، سایز و لوازم جانبی همراه خود می توانند متفاوت باشند. برای مثال ممکن است یک ترامپولین 2 متری خارجی از یک ترامپولین 3 متری ایرانی قیمت بالاتری داشته باشد زیرا که از متریال های بسیار با کیفیت تر در تولید آن استفاده شده و از طرفی برند بودن آن نیز در قیمت بالای آن موثر خواهد بود. البته با کیفیت بودن مدل های خارجی دلیلی بر پایین بودن کیفیت ترامپولین ایرانی نبوده در نتیجه این تفاوت قیمت می تواند دلایل مهمتر دیگری همچون برند و هزینه هایی شامل واردات داشته باشند.

فروش ترامپولین خانگی، باشگاهی و فضای باز به سه روش اینترنتی، تلفنی و حضوری در فروشگاه و نمایندگی اینتکس امکان پذیر می باشد. این محصولات معمولا پس از تولید و یا واردات مستقیم از سوی کارخانه پس از سفارش مشتریان به محل مورد نظر ارسال می شوند.