استخر پیش ساخته یکی از پر فروش ترین محصولات تفریحی تولید شده توسط شرکت اینتکس و همچنین بست وی بوده که جهت تفریحات آبی ، شنا ، پرورش ماهی و همچنین برای کشاورزی تولید و عرضه می شوند. استخر پیش ساخته امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده زیرا تمام ویژگی های یک استخر بتنی و استخر ثابت را دارد بنابراین بهترین و مقرون به صرفه ترین جایگزین انواع استخر بتنی خواهد بود از همین رو می توان با کمترین هزینه یک استخر تفریحی و یا پرورش ماهی فراهم کرد. برای خرید استخر پیش ساخته می بایست چند ویژگی را در نظر گرفت تا به بهترین و مناسب ترین مدل مورد نظر دست پیدا کنید. ویژگی هایی از جمله: ابعاد و ظرفیت ، نوع طراحی بدنه و شرکت تولید کننده خصوصیت هایی بوده که در زمان خرید می بایست به آنها توجه ویژه ای کرد. استخر پیش ساخته در مدل های متنوعی تولید شده که موجب افزایش بازه انتخاب مصرف کنندگان شده است. برخی از مدل های تولید شده علاوه بر کاربرد تفریحی و شنا خود قابلیت استفاده برای پرورش ماهی و کشاورزی را با توجه به ابعاد و ظرفیت بالای خود دارند. در ادامه مطلب به بررسی کامل تر ویژگی های نام برده شده خواهیم پرداخت تا راهنمای خرید مناسبی برای مصرف کنندگان و خریداران محسوب شود.

راهنمای خرید استخر پیش ساختهراهنمای خرید استخر پیش ساخته


  • طراحی و ساختار بدنه استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته از نظر طراحی و ساختار بدنه در مدل های متفاوتی تولید و عرضه شده که هر کدام می توانند برای کاربرد های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند. استخر پیش ساخته در مدل های گرد ، مربعی ، مستطیلی و بیضی شکل ساخته شده که متداول ترین و پر فروش ترین آنها مدل های مستطیلی و گرد می باشند زیرا بیشترین بازدهی را دارند به همین دلیل علاوه بر تفریحات آبی و شنا برای پرورش ماهی و کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از طراحی های استحر پیش ساخته نام برده شده دارای ابعاد متفاوتی بوده تا موجب افزایش بازه انتخاب مصرف کنندگان شود. از نظر نصب مدل های استخر پیش ساخته به دو مدل فریمی و ایزی ست تقسیم بندی شده است. استخر پیش ساخته فریمی توسط پایه ها و میله های آلومینیومی راه اندازی شده اما در مدل های ایزی ست نیازی به استفاده از هیج نوع فریم و پایه ای نخواهد بود بنابراین استخر پیش ساخته ایزی ست به استخر پیش ساخته اتوماتیک و خودکار نیز معروف می باشند. استخر ایزی ست با وجود داشتن استحکام کمتر نسبت به مدل فریمی ویژگی های پر مزیتی مانند وزن سبک تر و حجم کمتر در زمان حمل و جا به جایی داشته و زمان راه اندازی آنها نیز بسیار سریع تر خواهد بود. در حالی که استخر پیش ساخته فریمی مقاومت بالاتری داشته و به دلیل داشتن فریم و پایه وزن بیشتری دارند از همین رو قابلیت نصب به دو روش روکار و توکار را خواهند داشت. در صورت احداث استخر پیش ساخته فریمی به صورت روکار به عنوان استخر متحرک و قابل حمل و در صورت احداث استخر پیش ساخته فریمی به روش توکار به عنوان استخر ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از استخر پیش ساخته ایزی ست برای تفریحات آبی وشنا استفاده شده اما استخر پیش ساخته فریمی می تواند علاوه بر این کاربرد برای پرورش ماهی و کشاورزی نیز استفاده شود زیرا از مقاومت، استحکام و طول عمر بالاتری برخوردار می باشد. ویژگی دیگری که در طراحی بدنه این استخر ها باید هنگام خرید در نظر گرفت داشتن دریچه آب برای اتصال انواع پمپ تصفیه و همچنین دریچه تخلیه آب بوده که بر خلاف تصور از کاربرد بسیار بالایی بهره مند هستند. دو دریچه آب روی دیواره بدنه اصلی تعبیه شده که امکان نصب راحت هر گونه پمپ تصفیه آب را به مصرف کنندگان می دهد. جهت تعویض و تخلیه راحت تر آب هم وجود یک الی دو دریچه تخلیه آب در قسمت کف می تواند در سهولت انجام این کار موثر باشد. قابلیت نصب انواع لوازم جانبی استخر پیش ساخته روی بدنه از دیگر خصوصیت های این محصولات از نظر طراحی و ساختار محسوب می شود. لوازم های جانبی مانند نردبان ، آبپاش ، سایه بان ، انواع چراغ استخر ، دماسنج استخر پیش ساخته و ... از پر کاربرد ترین و پر فروش ترین لوازم جانبی و تفریحی برای این استخر ها می باشند بنابراین نصب آنها روی بدنه انواع استخر پیش ساخته بخصوص مدل های فریمی که دارای لبه فریم دار بوده به راحتی صورت می گیرد.

  • ابعاد و ظرفیت استخر پیش ساخته 

همانطور که در بخش طراحی و ساخت استخر پیش ساخته اشاره کردیم استخر پیش ساخته در طراحی های متفاوت خود ابعاد و ظرفیت های مختلفی دارند تا بازه انتخاب مصرف کنندگان را بر اساس نیاز خود افزایش دهد. استخر پیش ساخته در مدل های مختلف از ابعاد 2 متر الی 10 متر تولید شده که بزرگترین مدل دارای 50 متر مربع ابعاد دارد به همین دلیل می تواند کاملا نیاز های تفریحی و حتی صنعتی افراد را تامین کند. ابعاد ذکر شده برای هر نوع استخر پیش ساخته مربوط به ابعاد راه اندازی شده آن بوده بنابراین در حالت جمع شده ، تمامی مدل ها حجم و سایز بسیار کمتری نسبت به حالت نصب شده به خود خواهد گرفت تا در نهایت به راحتی قابل حمل باشد. در زمان خرید استخر پیش ساخته اینتکس و بست وی می بایست براساس متراژ محل نصب، استخر مورد نظر را خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای نوع استخر پیش ساخته می بایست از هر طرف بدنه حداقل یک متر فضای خالی وجود داشته باشد تا دسترسی به استخر مورد نظر بخصوص مدل های فریمی که پایه های ایستاده آنها از قسمت بیرونی فضایی را اشغال کرده فراهم باشد. بیشترین حجم آب را استخر 10 متری اینتکس و بست وی با مقدار 50 هزار لیتر دارند. این مقدار ظرفیت آب تمامی نیاز های افراد را در زمینه تفریحات آبی ، شنا ، پرورش ماهی و کشاورزی بر طرف خواهد کرد. از طرفی به دلیل بزرگ بودن استخر لوازم های جانبی مهمی همچون پمپ تصفیه آب همراه این کالا قرار داده شده تا خیال مصرف کنندگان بابت پاک سازی آب درون استخر راحت باشد. گرچه بسیاری از استخر های پیش ساخته از جمله مدل های ایزی ست که بدون فریم نصب می شوند نیز دارای پمپ تصفیه آب در پکیج بسته بندی خود می باشند. 

  • شرکت تولید کننده استخر پیش ساخته

دو شرکت اینتکس و بست وی بزرگترین تولید کنندگان انواع استخر پیش ساخته و بادی بوده که تنوع بالایی در این زمینه از محصولات تفریحی دارند. این دو شرکت اقدام به تولید انواع استخر آماده و استخر متحرک کرده که متریال ها و کیفیت های مشابه هم دارند به همین دلیل رقابت بین این دو شرکت در تولید استخر پیش ساخته بالا می باشد از همین رو زمان خرید یک استخر پیش ساخته می توان به هر دو برند اینتکس و بست وی اعتماد کامل کرد. هر دو شرکت استخر هایی با مقاومت بالا و با ابعاد های مشابه هم تولید کرده و علاوه بر این انواع لوازم جانبی پر کاربرد را نیز در کنار استخر های خود قرار می دهند تا بهترین جایگزین برای استخر بتنی باشند. گفتنی است که اینتکس و بست وی هر دو در کشور چین تولید و عرضه شده و تفاوتی میان این دو برند از نظر کشور های تولید و عرضه شده وجود نخواهد داشت. بنابراین هنگام خرید دقت داشته باشید که تبلیغ برخی فروشندگان بابت برتر دانستن کیفیت یک برند نسبت به برند دیگری در تولید استخر پیش ساخته کاملا غیر منطقی و نادرست بوده و تنها جهت فروش بیشتر خود می باشند از همین رو خرید استخر پیش ساخته اینتکس و بست وی تفاوتی از نظر کیفیت با هم نخواهند داشت. 

  • جمع بندی

استخر پیش ساخته در چند سال اخیر یکی از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین استخر آماده عرضه شده به کشور ایران بوده که مقرون به صرفه ترین و سبک ترین جایگزین استخر بتنی می باشد به همین دلیل امروزه به جای احداث استخر بتنی که نیازمند صرف زمان بیشتر ، هزینه بسیار گزاف در زمینه ساخت و خرید لوازم جانبی و همچنین اشغال همیشگی فضای مورد بوده از انواع استخر پیش ساخته استفاده می کنند تا نیازی به هزینه هایی مانند حفر زمین و یا خرید لوازم جانبی مجزا نباشد. با در نظر گرفتن خصوصیت و ویژگی هایی که در قسمت فوق شرح دادیم قطعا به مناسب ترین و کاربردی ترین مدل مورد نظر خواهید رسید تا به خوبی نیاز های شما با کمترین هزینه بر طرف شود. فروشگاه مستر اینتکس خود به صورت آنلاین و یا تلفنی نیز اقدام به مشاوره دادن در زمینه خرید استخر پیش ساخته داده تا قبل از خرید راهنمایی و آشنایی کامل را در این زمینه کسب کنید. به منظور خرید انواع استخر پیش ساخته اینتکس و بست وی می توان به دو روش اینترنتی و یا تلفنی به نمایندگی اینتکس و فروشگاه محصولات بادی مستر اینتکس مراجعه کرده و پس از ثبت سفارش خود محصول مورد نظر را در سراسر کشور دریافت کنید.