تفاوت استخر پیش ساخته برزنتی و فایبرگلاس یکی از سوالات مهم و پرتکرار کسانی می باشد که قصد خرید استخر پیش ساخته برای باغ و یا ویلای خود را داشته و می خواهند با هزینه ای مقرون به صرفه از بهترین نوع استخر پیش ساخته استفاده کرده و تفریحات لذت بخشی را تجربه نمایند.


  • تفاوت در جنس بدنه و طراحی

مهم ترین تفاوت استخر های پیش ساخته برزنتی و فایبرگلاس جنس بدنه می باشد که همانطور که از نامشان پیداست استخر های پیش ساخته برزنتی دارای بدنه هایی از جنس برزنت به همراه لایه های ابریشم استفاده شده در داخل این لایه ها بوده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. این جنس استفاده شده در بدنه استخر تشکیل شده از سه لایه برزنت بوده و در داخل هر یک نیز الیاف ابریشمی استفاده شده و می تواند در برابر اشیا نوک تیز و حرارت و یا سرما به خوبی مقاومت از خود نشان دهد.

در این میان بدنه استخر های پیش ساخته فایبرگلاس از نوعی پلاستیک خشک که با نام فایبرگلاس شناخته می شوند تشکیل شده اند و می توانند مقاومت بالاتری در برابر ضربه های ناشی از استفاده و یا برخورد اشیا خارجی با بدنه داشته باشند. اما این نوع استخر ها محدودیت استفاده در دماهای سرد را دارند و ممکن است در اثر دمای پایین دچار ترک یا شکستگی شوند. همچنین استخر های پیش ساخته دارای بدنه های نرم تری بوده و می توانند انعطاف بیشتری از خود نشان دهند و در مقایسه با خشکی و سفتی استخر های فایبرگلاس می تواند نقطه مثبت محسوب شود.


استخر پیش ساخته فایبرگلاس گرد


  • ابعاد و ظرفیت استخر پیش ساخته و فایبرگلاس

ابعاد استخرهای پیش ساخته شرکت های اینتکس و بست وی بصورت از پیش طراحی شده و تعیین شده می باشند و امکان تغییر آن وجود ندارد. البته این شرکت ها استخر های خود را به شکلی طراحی کرده اند تا برای تمامی فضاها محصولی برای عرضه داشته باشند. استخر پیش ساخته در اشکال دایره، مستطیل، مربع و بیضی وجود دارند که هر یک از این اشکال نیز دارای چندین ابعاد متنوع بوده و می تواند در سلیقه و کاربرد و فضای در اختیاز مشتریان، تنوع مناسبی را ارائه دهد و در اکثر مواقع رضایت مشتریان را جلب کند.

اما ار نقاط مثبت استخر های پیش ساخته فایبرگلاس می توان این نکته را اضافه کرد که مدل های داخخلی که در کشور تولید می شوند امکان سفارشی سازی را داشته و می توانید نسبت به شکل و ابعادد مورد نظر و فضای مورد استفادده آن را تغییر دهید. عموما استخر های پیش ساخته برزنتی دارای ماکسیمم ارتفاع ۱۳۲ سانتی متری بوده و بیش از این ابعاد تولید نمی شوند. اما استخر های فایبرگلاس این محدودیت را نیز نداشته و می توانید استخری در ارفاع دلخواه در اختیار داشته باشید.


  • کاربرد و لوازم همراه استخر

در بخش کاربرد استخر پیش ساخته نمی توان دسته بندی دقیقی را ارائه نمود و هر دو نوع استخر دارای کاربردهای متنوعی بوده و محدودیتی برای استفاده وجود ندارد. از مهم ترین و معمول ترین نوع استفاده باید به استخر بادی شنا اشاره نمود که به سبب ابعاد بزرگ و ارتفاع مناسب از هر دو نوع بعنوان استخر شنا و تفریحات آبی استفاده نمود. استخر پیش ساخته ذخیره آب نیز از سایر کاربردهای این استخر ها می باشد که بسیاری از کشاورزان از این محصولات بعنوان یک استخر دو منظوره برای نگهداری آب و اتصال لوازم آبیاری به آنها استفاده می کنند.

پرورش ماهی نیز یکی از کاربردهای هر دو استخر می باشد که در این کاربرد نیز نمی توان به مقایه دو استخر با هم پرداخت زیرا هردو دارای این قابلیت می باشند و هر دو نیز امکان اتصال انواع مختلف پمپ آب و هوا را دارند. استخر های پیش ساخته فایبرگلاس معمولا بدون لوازم عرضه می شوند و در صورت نیاز هر نوع وسیله اضافی همانند پمپ تصفیه آب، درپوش، نردبان و ... می بایست هزینه جداگانه ای پرداخت شود.


استخر پیش ساخته برزنتی اینتکس


از مزیت های استخر پیش ساخته برزنتی نسبت به استخر فایبرگلاس می توان به همراه داشتن لوازم اضافی اشاره نمود. استخر پرتابل برزنتی در ابعاد متنوعی وجود دارد که برخی از این مدل ها دارای پمپ تصفیه آب فیلتری یا شنی (بسته به ابعاد و مدل استخر) بوده و می توانند آب استخر شما را به خوبی تصفیه نموده و هزینه های نگهداری آب استخر شما را کاهش دهند. برخی از این پمپ های تصفیه دارای سیستم کلرزن نیز می باشند که از دیگر مزیت های این محصولات بشمار می رود. دارای بودن نردبان و زیرانداز و درپوش را نیز می توان یکی از نقاط قوت استخر های برزنتی برشمرد که هر یک به تنهایی می توانند لذت شما از استفاده از استخر را دوچندان کنند. 


  • جمع بندی

استخر های پیش ساخته فایبرگلاس و برزنتی دارای مزیت های بسیاری بوده و در مقایسه با همدیگر نیز دارای وجه تمایز و ویژگی های مثبت نیز می باشند و می توان بسته به نوع استفاده و فضای مورد استفاده، استخر مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده نمود. اقلام همراه متفاوت و محدودیت استفاده در دماهای مختلف نیز از سایر اختلاف های این دو نوع استخر می باشند. برای دریافت راهنمایی در مورد خرید استخر پیش ساخته متناسب با کاربرد و فضای در اختیار شما می توانید با مشاورین فروش استخر پیش ساخته مستر اینتکس تماس برقرار نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.