کدام قایق بادی اینتکس مناسب نصب موتور می باشد؟

قایق بادی یکی از محبوب ترین لوازم بادی می باشد که کاربرد های مختلفی در زمینه های مختلفی دارد. قایق بادی نسبت به ابعاد و جنس بدنه ی آنها دارای کاریرد های مشخص و خاصی هستند. بعضی از این قایق‌ ها دارای قابلیت نصب موتور می باشند که در این مقاله قصد داریم تا انواع قایق بادی اینتکس که از قابلیت نصب موتور برقی و بنزینی پشتیبانی میکنند را برای شما شرح دهیم.

قایق بادی همانطور که گفته شد یک محصول پر طرفدار بوده که می توانید از آن برای استفاده تفریحی و ماهیگیری استفاده کنید. یکی از شرکت های تولید کننده این محصول بادی، اینتکس می باشد که دارای محصولات متنوعی را روانه بازار کرده است. قایق بادی های تولید شده توسط این برند به ترتیب اندازه و کیفیت عبارت اند از: قایق بادی اکسپلورر، قایق بادی چلنچر، قایق بادی سی هاوک، قایق بادی اکسکروشن، قایق بادی مارینر. البته اینا قایق های تفریحی هستند که مدل سی هاوک به بعد قابلیت ماهیگیری نیز دارند که در مقاله ای جداگانه به توضیح و شرح آنها خواهیم پرداخت. اینتکس یک سری قایق بادی نیز تولید کرده اند که طراحی آنها برگرفته از کایاک بوده است که قایق های ورزشی و مسابقه می باشد البته چندین مدل از این قایق ها قابلیت ماهیگیری نیز دارند.

قایق بادی ها در بسته بندی شان پارو قرار گرفته شده است که از آن می توانید به عنوان پیشرانه و جهت دادن استفاده کنید. در بعضی از قایق بادی ها پارو های پلاستیکی و در بعضی از قایق ها پارو های آلومینیومی قرار گرفته شده است، نوع پارو به ابعاد و وزن قایق بادی ارتباط بالایی دارد. پس همانطور که گفته شد از پارو می توانید برای حرکت، سرعت بخشیدن و جهت دهی به قایقتان استفاده کنید. اما تعدادی از مدل هایی که در بالا ذکر شد قابلیت نصب موتور برقی و بنزینی را دارند که یک مزیت عالی برای محصول محسوب میشود. 

قایق هایی که از موتور برقی پشتیبانی میکنند:

قایق بادی سی هاوک 2و3و4 نفره

قایق بادی اکسکروشن 4و5 نفره

قایق بادی مارینر 3و4 نفره


موتور قایق بادی اینتکس

لیست قایق های بالا از تمامی موتور های برقی پشتیبانی میکنند. با نصب یک کیت موتور بر روی انتهای قایق خود و قرار دادن موتور برقی قایق بر روی آن می توانید قایق بادی خود را موتور دار کنید. موتور برقی دارای صدای بسیار کم و همچنین قدرت کمتری نسبت به موتور بنزینی می باشد که در صورت استفاده هیچ گونه آلودگی صوتی برای محیط زیست ایجاد نمیکند. موتور های برقی قایق بادی از باتری های اتمی تغذیه میکنند که قابلیت شارژ مجدد نیز دارند. هزینه ی خرید موتور برقی نسبت به موتور بنزینی بسیار پایین تر میباشد و بسیار مقرون به صرفه می باشد.  موتور قایق بادی برقی اینتکس دارای سه دنده به جلو و یک دنده رو به عقب هست که اکثر موتور های برقی نیز از این رویه پیروی میکنند. موتورهای برقی قایق بادی دارای میزان قدرت های مختلفی هستند که نسبت به نیاز و قایقتان می توانید در زمان خرید قدرت مورد نیاز را انتخاب کنید.

قایق هایی از که موتور بنزینی پشتیبانی میکنند:

قایق بادی مارینر 3و4 

قایق بادی جیمینی

موتور بنزینی قایق بادی

لیست قایق های بالای اینتکس از موتور های بنزینی پشتیبانی میکنند. همانند موتور های برقی با نصب کیت موتور اینتکس می توانید انواع موتور بنزینی را بر روی قایق بادی خودتان نصب کنید.  موتور قایق بنزینی دارای سرعت و قدرت بسیار بالایی می باشد، همانطور که در لیست بالا مشاهده میکنید قایق هایی که از موتور بنزینی پشیتبانی میکنند بزرگتر از 3 نفره هستند و قایق های رده بالای اینتکس و بست وی هستند. موتور بنزینی قایق بادی دارای قدرت های متنوعی است که عبارت اند از: موتور بنزینی از 1.5 اسب تا موتور بنزینی 80 اسب بخار و بالاتر، که در این بازه قایق بادی مارینر 3 و 4 قابلیت نصب موتور بنزینی تا 5 اسب را دارند و قایق بادی جیمینی بست وی دارای قابلیت نصب موتور بنزینی تا 10 اسب بخار را دارند.

برای خرید انواع قایق بادی که از موتور برقی و موتور بنزینی پشتیانی میکنند را می توانید از فروشگاه مستر اینتکس اقدام به عمل آورید. فروشگاه اینتکس مستر اینتکس عرضه کننده انواع لوازم بادی می باشد که محصولاتی با کیفیت را عرضه میکند.