یکی از محصولات پرطرفدار و مهیج در زمینه تفریحات آبی، قایق بادی بوده که امروزه علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده تا اوقات بسیار مفرحی را برای مصرف کنندگان خود در آب های مختلف فراهم سازد. در این میان انواع قایق بادی متنوعی توسط برند اینتکس و بست وی و چند برند دیگر عرضه شده که بهترین این برند ها اینتکس و بست وی می باشند. هر کدام از شرکت های تولید کننده قایق بادی، مدل های متفاوتی برای استفاده در آب های آرام و کم عمق مانند استخرها، دریاچه ها، مرداب، سد، رودخانه و بخصوص دریا تولید کرده اند که نسبت به کیفیت ساختاری، ابعاد، ظرفیت، تحمل وزن و متریال در شرایط متفاوتی قابل استفاده خواهند بود. در این میان قایق بادی مخصوص دریا دارای متریال و طراحی بسیار مقاوم و حرفه ای بوده که قایقی مشابه با مدل قایق فایبرگلاس و یا قایق چوبی برای افراد فراهم می سازد تا خیال هر مصرف کننده ای را بابت داشتن ایمنی لازم روی آب راحت کند. چند ویژگی مهم در خرید قایق بادی دریا را باید در نظر گرفت که مهمترین آنها عبارتند از: متریال و جنس بدنه، نوع طراحی و ساختار بدنه، ابعاد و ظرفیت.

متریال ساخت تمامی قایق بادی تفریحی، قایق بادی ماهیگیری و قایق بادی باری تولید شده از پلاستیک PVC وینیل بوده که در مدل های بزرگتر و حرفه ای تر، متریال PVC با الیاف شمعی ترکیب شده و بدنه ای ضخیم و برزنتی را ایجاد می کند بنابراین در برابر برخورد به سنگ، چوب و همچنین نور شدید آفتاب با اشعه UV مقاومت لازم را خواهد داشت. متریال ترکیبی مورد استفاده در قایق بادی مخصوص دریا با وجود ضخامت بالای خود از انعطاف بسیار خوبی نیز برخوردار بوده بنابراین امکان جمع شدن در ابعاد کوچکتر را به مصرف کنندگان خود می دهد از همین رو توسط انواع وسیله های نقلیه صندوق دار قابل حمل خواهند بود. در این میان معدود مدل هایی تولید شده اند که از ساختار کف متفاوتی برخوردار هستند. قایق بادی جیمینی بست وی تحت عنوان و برند تجاری هیدروفورث و همچنین قایق بادی مارینر اینتکس دو قایقی هستند که بر خلاف بسیاری از مدل های دیگر فاقد کف بادشو و مواج می باشند اما در عوض مدل جیمینی کف آلومینیومی و مدل مارینر نیز دارای کف فایبرگلاس می باشد از همین رو مقاومت و توان بیشتری را در برابر وزن بالا، فشار و ضربه های وارد شده توسط آب را خواهد داشت. کفی آنها قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی را داشته تا کماکان حجم کم خود را در حالت جمع شده حفظ کنند.

قایق بادی ماهیگیری

از با کیفیت ترین و پر فروش ترین قایق بادی مخصوص دریا اینتکس می توان به قایق بادی اکسکروشن، قایق بادی سی هاک، قایق بادی چلنجر و در نهایت بهترین آنها قایق بادی مارینر اشاره کرد. کیفیت سه مدل اولی ذکر شده به ترتیب به صورت پلکانی افزایش پیدا کرده به این صورت که ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین آنها قایق بادی چلنجر، سپس سی هاک و در نهایت اکسکروشن خواهد بود اما مدل مارینر که متریالی بسیار قوی تر و طراحی متفاوت تر نسبت به سه مدل قبلی داشته، مدلی خاص برای استفاده طولانی مدت روی آب دریا به حساب می آید. تمامی مدل های ذکر شده دارای لوازم جانبی پر کاربردی همچون یک جفت پارو آلومینیومی و پلاستیکی بسیار مقاوم و پمپ باد دستی در سایز های متفاوت بوده بنابراین نیازی به هزینه مجزا برای خرید این لوازم جانبی قایق بادی دریا نخواهد بود. البته وجود لوازم های دیگری مانند نشیمنگاه بادی مجزا، تکیه گاه بادشو جداگانه، کیف حمل لوازم ضد آب، طناب نجات، پکیج تعمیرات و ساک حمل نیز با توجه به نوع مدل و ظرفیت هر قایق در پکیج بسته بندی آنها قرار داده می شود.

قایق بادی سه نفره اینتکس

قایق بادی دریا در ظرفیت های مختلفی عرضه شده که می توان به قایق بادی 1 نفره، قایق بادی 2 نفره، قایق بادی 3 نفره، قایق بادی 4 نفره، قایق بادی 5 نفره و در نهایت قایق بادی 6 نفره اشاره کرد. از نظر تحمل وزن، قایق بادی مقاوم ترین محصول بادی در میان تمام لوازم بادشو محسوب شده به همین دلیل می توانید 1 الی 2 نفر به ظرفیت ذکر شده اضافه کنید. لازم به ذکر است که قایق بادی در مدل های 3 نفره به بالا امکان نصب موتور برقی و موتور بنزینی را نیز داشته بنابراین هم می توانید توسط پارو و هم موتور قایق خود را در سطح آب دریا به حرکت در آورید. در این میان تنها قایق بادی جیمینی دارای کیت نصب موتور به صورت سرخود بوده که از ویژگی های متفاوت و حرفه ای این قایق به حساب می آید. جهت خرید قایق بادی مخصوص دریا می توانید به روش اینترنتی و تلفنی از سایت نمایندگی اینتکس سفارش خود را ثبت کرده و یا به روش حضوری اقدام کنید.