چادر مسافرتی

کمی صبر کنید...

دسته‌بندی


چادر مسافرتی چیست؟

فروشگاه چادر مسافرتی و فروش انواع چادر کمپینگ و مسافرتی با قیمت ارزان در نمایندگی فروش انواع چادر مسافرتی در سایز و مدل های متنوع. چادر مسافرتی 3 نفره و فروش چادر کمپینگ 4 نفره، خرید انواع چادر مسافرتی 6 نفره اف آی تی (FIT) و انواع چادر مسافرتی 8 نفره، چادر کمپینگ و کوهنوردی پکینیو (Pekynew)، چادر سفری ایرانی، چادر کمپ اسنوهاک (Snowhawk)، خرید انواع چادر مسافرتی اتوماتیک و عصایی با کیفیت بالا، فروش انواع چادر کمپینگ کلمن و کایلاس، خرید چادر مسافرتی 12 نفره فنری ایرانی، چادر مسافرتی ضدآب، فروش چادر مسافرتی کینگ کمپ، خرید چادر کمپینگ گو اوت دورز (GoOutDoors)، فروشگاه چادر کمپینگ اوت ول (Outwell)، نمایشگاه حضوری چادر کوهنوردی بست وی، انواع چادر ارتفاع هاسکی (Husky)، فروش انواع چادر کمپ چانوداگ و کچوآ در فروشگاه مرکزی چادر مسافرتی در ایران.

آشنایی با چادر مسافرتی

انواع چادر مسافرتی از نظر روش نصب

چادر مسافرتی را می توان بر اساس تکنولوژی استفاده شده در ساختار نصب به 4 مدل متفاوت تقسیم بندی کرد. هر مدل از چادر مسافرتی ذکر شده بر اساس روش نصب دارای ویژگی و کاربرد های خاصی بوده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که با توجه به نوع کاربرد هر چادر سفری، روش های نصب متفاوتی تاکنون به بازار چادر ها عرضه شده و در واقع باعث سهولت هر چه بیشتر مصرف کنندگان در زمان استفاده از چادر مسافرتی خود خواهد شد.

چادر مسافرتی اتوماتیک

در واقع جدید ترین روش نصبی که برای یک چادر مسافرتی در نظر گرفته شده و تاکنون از طرفداران زیادی نیز برخوردار بوده، روش نصب اتوماتیک یا خودکار چادر مسافرتی می باشد. مهمترین خصیصه ای که در انواع چادر اتوماتیک سفری وجود داشته، راه اندازی و جمع شدن آسان در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. خصوصیتی که بسیاری از افراد بدنبال چنین ویژگی در چادر خود برای صرفه جویی در زمان بوده اند. معمولا در انواع چادر مسافرتی اتوماتیک فریم و پایه ها به بدنه اصلی متصل بوده و امکان جدا شدن را ندارند. این فریم ها یا به صورت کشویی و یا به صورت تاشو و در نهایت توسط اهرم تعبیه شده در قسمت سقف با روش باز و بسته شدن چتری قابل نصب و راه اندازی خواهد بود. در این میان چادر مسافرتی فنری نیز امکان راه اندازی سریع را داشته اما هنگام جمع کردن و همچنین گرفتن حجم کمتر، چادر اتوماتیک یک قدم جلوتر از چادر فنری خواهد بود.

چادر مسافرتی اتوماتیک

چادر مسافرتی عصایی

چادر مسافرتی میله ای یا عصایی در میان کم حجم ترین چادر سفری تولید شده در مقایسه با دو مدل دیگر بوده که تنوع آنها از نظر ابعاد و ظرفیت، طراحی و ساخت قسمت بیرونی و داخلی و همچنین از نظر نوع متریال های به کار برده شده بالا خواهد بود. سطوح مختلفی را از نظر کیفیتی می توان در چادر عصایی مسافرتی یافت که حرفه ای ترین آنها چادر عصایی کوهنوردی و چادر عصایی کمپینگ و آفرود خواهد بود. همانطور که می دانید فریم و میله ها در این چادر ها از بدنه اصلی مجزا بوده و جهت نصب می بایست این فریم ها را در نقاط مشخص شده بدنه نصب کنید تا چادر مورد نظر شکل بگیرد. امروزه مدل های جدید تری از انواع چادر سفری عصایی به بازار عرضه شده که به جای داخل کردن فریم ها در بدنه می توانید از گیره های تعبیه شده روی بدنه اصلی جهت اتصال سریع تر و راحت فریم ها استفاده کنید.

چادر مسافرتی عصایی

چادر مسافرتی فنری

شاید چادر مسافرتی فنری را مرسوم ترین چادر سفری در کشور ایران دانست. تنوع بالای ظرفیتی و رنگی در این چادر و ورود ابتدایی آن در ایران باعث شده تا فروش بالایی را به خود بگیرند اما امروزه وجود چادر هایی با ساختار اتوماتیک و عصایی حرفه ای باعث شده تا نگاه ها از چادر های سطح پایین فنری برداشته شود. تنها مزیتی که می توان برای یک چادر مسافرتی فنری دانست در روش راه اندازی و نصب سریع آن می باشد زیرا که از فریم های فایبرگلاس منعطف به صورت سرخود برخوردار است. در تولید داخلی بسیاری از مدل ها از پارچه هایی بسیار ضخیم برای بدنه استفاده شده و فریم های فایبرگلاس سنگین به کار می رود به همین دلیل چادر فنری مورد نظر وزن بسیار بالایی را خواهد گرفت چه بسا که با خرید چادر مسافرتی اتوماتیک و یا عصایی می توانید در حمل این محصول بسیار راحت تر عمل کنید.

چادر مسافرتی فنری

چادر مسافرتی بادی

چادر بادی مسافرتی ابتدا در ارتش آمریکا شروع به تولید و استفاده قرار گرفت از همین رو در ابتدا کاربردی نظامی داشته است اما امروزه تعدادی از شرکت های تولید چادر مسافرتی و لوازم سفر همچون کچوا اقدام به ساخت چادر سفری بادی می کنند. بادی بودن این چادر ها تنها در قسمت ستون ها بوده که بر خلاف تصور افراد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند به همین دلیل استحکام لازم را در شرایط جوی مختلف خواهند داشت. هیچ فریم و میله ای برای نصب این چادر ها استفاده نمی شود مگر برای تبدیل درب به سایه بان که در برخی از مدل ها در نظر گرفته می شود.

چادر مسافرتی بادی

کاربرد انواع چادر مسافرتی

چادر مسافرتی از نظر محل استفاده در 4 مدل متفاوت تولید و عرضه می شوند. هر 4 مدلی که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت دارای ویژگی های خاصی برای استفاده در شرایط مختلف سفر می باشند در نتیجه هنگام خرید چادر مورد نظر حتما به کاربرد آنها نیز توجه لازم را داشته باشید.

  • چادر طبیعت گردی:

چادر مسافرتی طبیعت گردی را می توان یکی از ساده ترین چادر سفری در میان سه مدل دیگر دانست. این نوع چادر ها معمولا برای سفر های عادی، پیک نیک و گشت و گذار در شرایط جوی آرام، استفاده در سواحل و ... کاربرد خواهند داشت. یک چادر طبیعت گردی شاید به اندازه چادر کمپینگ، کوهنوردی و قله نوردی از نظر متریال ساخت حرفه ای نباشد اما با این وجود ویژگی ها و خصوصیت های لازم را برای استفاده در فضای باز خواهد داشت. چادر طبیعت گردی عصایی و فنری ساده و همچنین تعدادی از چادر مسافرتی اتوماتیک با ساختار ساده از جمله چادر طبیعت گردی با قیمت مقرون به صرفه محسوب می شوند.

  • چادر کمپینگ:

چادر کمپینگ مدل حرفه ای از سری چادر مسافرتی تولید شده برای سفر های چند روزه به کویر، جنگل و طبیعت های بکر بوده زیرا فضای بزرگ و مطمئن را در برابر شرایط جوی مختلف فراهم می سازد. یک چادر کمپینگ می تواند هم به صورت تک اتاق و هم به صورت دو، سه و حتی چهار اتاقه طراحی و تولید شود که هر اتاقک برای خواب حداقل 2 نفر مناسب خواهد بود. استفاده از متریال های مقاوم، داشتن امکاناتی همچون آویز رخت، جیب های داخلی، جدا کردن اتاقک ها، هواکش های متعدد و ... نشان دهنده یک چادر کمپینگ حرفه ای می باشد. این چادر ها معمولا در مدل های عصایی و بادی عرضه شده و در بعضی از موارد می توان مدل های اتوماتیک نیز از این دسته چادر ها یافت کرد.

  • چادر کوهنوردی:

یکی از حرفه ای ترین چادر برای ارتفاعات چادر کوهنوردی بوده که معمولا در ظرفیت های 1 الی 4 نفره تولید و عرضه می شوند. از خصیصه های مهم در این نوع چادر ها داشتن ارتفاع کوتاه برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض باد های شدید می باشد. اکثرا ساختار راه اندازی آنها به صورت عصایی کلیپسی بوده تا علاوه بر راه اندازی و جمع شدن سریع، حجم کمی را در حالت جمع شده به خود بگیرد به گونه ای که در انواع کوله پشتی کوهنوردی جای بگیرد. یک چادر کوهنوردی و ارتفاع حرفه ای ساختار بدنه دوپوش داشته که در فصول سرما می توانید از پوشش دوم برای ضد آب کردن کامل بدنه اصلی چادر و حفظ دما استفاده نمایید.

  • چادر قله نوردی:

سبک ترین و کمجا ترین چادر مسافرتی تولید شده، چادر قله نوردی بوده که طراحی و ساختار آن برگرفته شده از چادر کوهنوردی می باشد با این تفاوت که در ظرفیت های 1 الی 2 نفره تولید و بدنه ای مقاوم در برابر بارش های مختلف و باد دارند. این چادر ها دارای وزن بسیار سبک و حجم بسیار کم بوده و یک پناهگاه پرتابل موقت برای شما ایجاد می کند.

راهنمای خرید چادر مسافرتی

برای خرید چادر مسافرتی می بایست به چند ویژگی و خصوصیت مهم توجه داشته باشید تا نسبت به نیاز خود مدل مورد نظر را خریداری کنید. این خصوصیت ها عبارتند از:

  1. جنس و متریال بدنه و پایه ها: جنس بدنه و متریال ساخت مهمترین خصوصیتی بوده که می بایست قبل از خرید به آن توجه داشته باشید. بسیاری از خریداران ذهنیت خود درباره کیفیت بدنه یک چادر را روی ضخیم بودن و برزنتی بودن آن می گذارند. شاید ضخیم بودن بدنه یک چادر دلیل خوبی برای ضد آب بودن آن باشد اما در عوض باعث افزایش وزن و آزار افراد در زمان حمل و نقل خواهد شد در نتیجه متریالی با کیفیت و کاربردی محسوب شده که علاوه بر ضد آب و ضد اشعه آفتاب بودن امکان حفظ دما، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و وزن سبک داشته باشد. متریال پلی استر با روکش هایی همچون پلی اورتان یا پلی آمید از رایج ترین و بهترین جنس بدنه ای بوده که در یک چادر مسافرتی حرفه ای به کار می رود.
    فریم یا میله های استفاده شده در یک چادر نیز بسته به نوع و روش راه اندازی آن می تواند متفاوت باشد. معمولا در تولید چادر کوهنوردی عصایی از فریم های آلومینیومی کاملا ضد زنگ، سبک و مقاوم استفاده می شود. در این میان فریم هایی که با متریال فایبرگلاس درجه یک نیز ساخته می شوند در میان بهترین متریال های در نظر گرفته شده برای میله های یک چادر قرار می گیرند.
  2. نوع طراحی و ساختار بدنه: طراحی و ساختار بدنه در ابتدا شامل روش نصب آن بوده که در فوق نیز به 4 مدل رایج در بازار پرداختیم. اگر چادر مسافرتی فنری را که یک چادر از رده خارج و قدیمی در نظر بگیریم در میان چادر عصایی، اتوماتیک و بادی ترجیح ما چادر مسافرتی عصایی خواهد بود زیرا که در مدل های جدید روش نصب بسیار آسوده تر شده تا مزیت هایی همچون کم حجم و سبک بودن آنها بیشتر به چشم آید.
  3. ابعاد، وزن و ظرفیت: در چادر های کوهنوردی و قله نوردی ظرفیت های ذکر شده در واقع ظرفیت حالت خواب یا درازکش بوده در حالی که در چادر طبیعت گردی معمولا ظرفیت های اسمی شامل حالت نشسته می شود. برای مثال چادر مسافرتی 8 نفره دارای ظرفیت خواب 4 نفر می باشد یا در چادر مسافرتی 4 نفره که کوچکترین چادر طبیعت گردی محسوب شده می تواند تا 3 نفر را به صورت راحت و به شکل درازکش در خود جای دهد. در چادر کمپینگ این امر با مدل های قبلی متفاوت می باشد. ظرفیت های ذکر شده در چادر های کمپ شامل ظرفیت خواب بوده اما فضای دیگری نیز در آنها برای نشستن و حتی خواب نیز تعبیه می شود (بخصوص در چادر کمپینگ اتاق دار). 
  4. امکانات داخلی و بیرونی: این امکانات شامل آویز چراغ سقفی، جیب های داخلی برای قرار دادن لوازم کاربردی، آویز رخت و لباس، هواکش های متعدد برای تهویه هوا، پنجره و درب و همچنین سایه بان می شود. در بسیاری از چادر های دو پوش فضا های خالی در مقابل درب و یا درب ها به عنوان انباری یا آشپزخانه ایجاد شده که می توان از این فضا برای قرار دادن لوازم اضافی در زمان خواب، آشپزی در شرایط جوی بد و قرار دادن وسیله های گرمایشی از جمله بخاری مسافرتی استفاده نمود.
  5. برند و شرکت تولید کننده: برند و شرکت های بزرگی در زمینه تولید چادر مسافرتی، کمپینگ، کوهنوردی و قله نوردی فعالیت دارند که همگی آنها اطمینان لازم را به مصرف کنندگان بابت اصالت و کیفیت خواهند داد. برند هایی همچون کلمن، کووا، هاسکی، اسنوهاک، پنگوئن، فرینو، کایلاس، کچوا، پکینیو، اوت ول، پریموس، ری، کینگ کمپ، رینو، نیچرهایک و ... از تولید کننده های بزرگ انواع چادر مسافرتی و پر طرفدار در ایران و دنیا می باشند.

چگونه می توان ضد آب بودن چادر مسافرتی را تشخیص داد؟

همانطور که اشاره کردیم متریال پلی استر با روکش پلی اورتان جنس بدنه ای بوده که به مصرف کنندگان اطمینان لازم را بابت ضد آب بودن چادر خریداری شده می دهد اما در این میان پارچه های پلی استر به کار برده شده خود دارای چند مدل بوده که هر کدام تا یه اندازه ای ضد آب هستند. این مقدار از 1000 تا 10000 میلی متر متغیر می باشند در نتیجه هر چقدر مقدار این عدد بالا باشد، مقاومت چادر شما در برابر بارش های مختلف از جمله باران در مدت زمان طولانی تر افزایش خواهد یافت. البته در این میان پوشش های دوم در چادر مسافرتی دوپوش نیز خود تاثیر بسزایی در افزایش مقاومت در برابر نفوذ بارش خواهند داشت.

چادر مسافرتی ایرانی یا خارجی؟

افرادی که آشنایی لازم را با لوازم سفر بخصوص چادر مسافرتی دارند می دانند که در حال حاضر با کیفیت ترین چادر ها توسط برند های خارجی تولید می شود اما این موضوع دلیلی بر بی کیفیت بودن برخی از چادر های تولید شده توسط برند های ایرانی نخواهد بود در نتیجه در صورتی که مشکلی بابت بودجه خریداری یک چادر را نداشتید بهتر است یک مدل خارجی از برند های ذکر شده را انتخاب و خریداری کنید در غیر اینصورت تعداد معدودی از چادر های ایرانی نیز می توانند با پرداخت هزینه کمتر پاسخگوی نیاز شما در سفر های مختلف باشند.

آیا چادر مسافرتی قابل تعمیر است؟

چادر مسافرتی معمولا از قسمت بدنه بیشتر دچار آسیب هایی همچون پارگی پارچه به دلیل فشار، سوختگی و یا برخورد اشیای تیز شده که به سادگی قابل ترمیم و آپارات شدن می باشد بنابراین جای نگرانی بابت عدم تعمیر و عدم استفاده از چادر مورد نظر پس از یک بار آسیب دیدن نخواهد بود. همچنین در بسیاری از مدل های تولید شده با ساختار عصایی می توانید فریم یا میله های مربوط آن چادر را به صورت جداگانه خریداری و استفاده نمایید.

قیمت چادر مسافرتی

چند ویژگی بسیر مهم در قیمت چادر کوهنوردی، کمپینگ و مسافرتی موثر بوده که این موارد عبارتند از:

  • برند و شرکت تولید کننده
  • نوع طراحی بدنه چادر
  • روش نصب و راه اندازی چادر
  • کاربرد استفاده از چادر
  • نوع جنس و متریال
  • امکانات و لوازم چادر

فروش چادر مسافرتی در فروشگاه اینتکس

چادر مسافرتی و سایر مدل های تولید شده توسط برند های مختلف به سه روش اینترنتی، تلفنی و یا حضوری در فروشگاه مستر اینتکس امکان پذیر می باشد. برای سفارش چادر مسافرتی مورد نظر می توانید با مشاوره گرفتن از همکاران ما به مدل مورد نظر خود دست پیدا کنید تا پس از بازه زمانی کوتاهی برای شما در سراسر کشور ارسال شود.