قیمت استخر پیش ساخته یکی از مهمترین ویژگی ها و خصوصیت هایی بوده که مشتریان و خریداران عزیز قبل از خرید استخر پیش ساخته به آن توجه می کنند. امروزه تنوع در تولید استخر پیش ساخته توسط دو برند اینتکس و بست وی افزایش یافته از همین رو قیمت هر استخری بسته به نوع و طراحی بدنه، نوع ساختار راه اندازی استخر، متریال، ابعاد و ظرفیت آب و همچنین برند تولید کننده متفاوت خواهد بود. ویژگی های نام برده شده مهمترین خصوصیت هایی بوده که مستقیما در قیمت انواع استخر آماده موثر خواهد بود. فروشگاه مستر اینتکس اقدام به عرضه انواع استخر پیش ساخته کرده که در ادامه مطلب به معرفی ویژگی هایی که در قیمت آنها موثر بوده خواهیم پرداخت.


طراحی و نوع ساختار راه اندازی

استخر پیش ساخته از نظر نوع طراحی و ساختار بدنه به چند مدل مختلف تقسیم بندی شده که این مدل ها عبارتند از:

  • استخر پیش ساخته فریمی

استخر پیش ساخته فریمی مقاوم ترین و با کیفیت ترین استخر قابل حمل و آماده تولید شده محسوب می شوند از همین رو قابلیت نصب به روش توکار و یا روکار را دارند. در این دسته از استخر های پرتابل بزرگترین سایز و ظرفیت ها نیز تولید شده است. مدل های مستطیلی، گرد، بیضی و مربعی، 4 مدل مختلف از نظر طراحی ظاهری در دسته استخر پیش ساخته فریمی محسوب می شوند که در این میان استخر های مستطیلی فریمی بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده اند.

استخر پیش ساخته روکاراستخر پیش ساخته گرد فریمیاستخر پیش ساخته ارزان فریمی




  • استخر پیش ساخته ایزی ست

استخر پیش ساخته ایزی ست که به استخر پیش ساخته اتوماتیک نیز معروف هستند، تنها در یک مدل ظاهری (گرد) تولید می شوند. ساختار راه اندازی این استخر ها بسیار ساده بوده و بدون نیاز به فریم و پایه در کوتاه ترین زمان ممکن شکل می گیرند. تنوع بالای ابعادی و ظرفیتی در این استخر ها نیز موجب افزایش بازه انتخاب مصرف کنندگان شده است. در واقع ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین استخر آماده، استخر های ایزی ست بوده که در کنار داشتن وزن سبک، حجم کم در حالت جمع شده، کیفیت ساخت بالا و ... قیمت مناسبی برای خرید دارند.

استخر ایزی ست پیش ساخته

  • استخر پیش ساخته اوال فریم

استخر پیش ساخته اوال فریم از نظر ساختاری ترکیب استخر فریم و استخر ایزی ست محسوب شده که علاوه بر بادشو بودن قسمت لبه استخر، دارای فریم و پایه هایی جهت نصب نیز می باشند. تنوع ابعادی در این استخر ها کمتر از دو مدل قبلی بوده و دارای مدل های بالا 4 متر می باشند. استقبال زیادی از این مدل استخر در ایران نشده و نسبت به قیمتی که دارند معمولا مدل های فریمی و یا ایزی ست را جایگزین استخر اوال فریم می کنند.

استخر اوال فریم پیش ساخته

ابعاد، وزن و ظرفیت آب

یکی دیگر از عواملی که تاثیر مستقیم روی قیمت استخر پیش ساخته می گذارد، ابعاد و ظرفیت آب می باشد. این دو ویژگی به دلیل بالا بودن تنوع خود نیاز مصرف کنندگان را بر اساس خواسته های خود جهت تفریحات آبی، پرورش ماهی و کشاورزی بر طرف کرده است. کوچکترین مدل معمولا از قطر 2 متر شروع شده و تا طول 10 مدل عرضه می شوند. بین این دو عدد ذکر شده، تنوع زیادی از نظر ابعادی وجود دارد.
وزن هر استخر بستگی به بدنه اصلی نگهدارنده آب و همچنین در صورت داشتن پایه و فریم بستگی دارد. اما به غیر از خود استخر، در بسیاری از مدل های سایز متوسط و بزرگ تعدادی لوازم جانبی پر کاربرد قرار داده شده که تاثیر مستقیمی روی مقدار وزن خواهند داشت.
بزرگترین استخر پیش ساخته از نظر ابعاد و وزن، استخر پیش ساخته 10 متری و کوچکترین آنها نیز استخر ایزی ست قطر 244 می باشد.

لوازم جانبی استخر پیش ساخته

از مهمترین لوازم جانبی قرار داده شده در کنار برخی از مدل های تولید شده می توان به پمپ تصفیه آب فیلتری یا شنی، درپوش، زیرانداز، نردبان، جارو اسکیمر و ... اشاره کرد. این لوازم نام برده شده هر کدام تنوع خاصی در خود داشته که از جمله آن می توان به پمپ تصفیه اشاره کرد. تفاوت میان پمپ تصفیه فیلتری و شنی به قدری بوده که می تواند تاثیر بسزایی در قیمت یک استخر با لوازم داشته باشد.

پمپ تصفیه فیلتری استخر پیش ساختهپمپ تصفیه شنی استخر پیش ساخته

درپوش استخر پیش ساختهزیرانداز استخر پیش ساخته

جارو اسکیمر استخر پیش ساختهنردبان استخر پیش ساخته















امروزه به دلیل نوسانات ارز و افزایش قیمت محصولات تفریحی وارداتی، نمی توان ثباتی در قیمت انوع استخر قابل حمل اینتکس و بست وی تصور کرد بنابراین به غیر از ویژگی هایی که در فوق به آنها اشاره کردیم، از نظر شرایط اقتصادی در کشور نیز قیمت استخر پیش ساخته در مدل های مختلف متفاوت خواهد بود. شرکت مستر اینتکس به عنوان نمایندگی اینتکس همواره سعی در فروش استخر و سایر محصولات بادی با بهترین و مناسب ترین قیمت کرده و محصولات خود را در به روز ترین تاریخ تولید عرضه می کند.