محصولات بادی امروزه یکی از پر فروش ترین محصولات در زمینه استراحت و خواب ، تفریحی و آبی برای سنین مختلف بوده که سال به سال با تولید مدل های متنوع و جدید نظر کاربران خود را جلب کرده است. یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین محصولات بادی در زمینه استراحت و خواب کاناپه بادی می باشد. کاناپه ها طراحی و کاربرد مشابه انواع مبل بادی داشته با این تفاوت که از خصوصیت ها و ویژگی های خاصی در خود بهره مند می باشد از همین رو خود را با سایر محصولات بادی در زمینه استراحت و خواب متمایز ساخته اند. در واقع یک کاناپه بادی ترکیبی از مبل بادی ، تخت خواب بادی و همچنین تشک بادی بوده به همین دلیل نیاز مصرف کنندگان را در انجام پذیرایی های روزمره ، خواب و استراحت ، مطالعه ، بازی های رایانه ای و ... بر طرف کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر و معرفی هر چه بهتر انواع کاناپه بادی بپردازیم تا راهنمای خرید مناسبی برای افراد مصرف کننده باشد.

انواع کاناپه بادی ویژگی در مدل های متنوع اما با کاربرد یکسان به بازار عرضه شده اند که یک ویژگی خاص یعنی چند کاره بودن در خود دارند از همین رو تحت عنوان کاناپه بادی تختخواب شو ، کاناپه بادی تاشو و کاناپه بادی چند کاره شناخته می شوند. تنوع در نوع طراحی در این محصولات زیاد نبوده و بیشتر شامل کاناپه بادی یک نفره ، کاناپه بادی دو نفره و کاناپه بادی سه نفره از نظر ظرفیت و همچنین کاناپه بادی 5 کاره که پر کاربرد ترین مدل تولید شده بوده خواهد بود. چند ویژگی مهم در تولید و خرید انواع کاناپه بادی تخت خواب شو می بایست در نظر گرفته شود. این ویژگی و خصوصیت ها عبارتند از: طراحی و ساخت ، جنس و متریال ، ابعاد و تحمل وزن و شرکت های تولید کننده. در ادامه به بررسی تک تک این آیتم ها خواهیم پرداخت تا در نتیجه هنگام خرید برای شما کاربرد داشته باشد.

طراحی و ساخت کاناپه بادی

طراحی و ساختار بدنه در کاناپه بادی در یک نگاه مشابه انواع مبل بادی بوده از همین رو یکی از کاربرد های آن برای نشستن جهت پذیرایی ، تماشای تلویزیون ، بازی های رایانه ای و مطالعه خواهد بود. مهم ترین خصوصیت در طراحی و ساختار بدنه چند کاره بودن این محصولات می باشد. تنها دلیل وجود چنین قابلیتی در یک کاناپه بادی وجود یک الی دو تشک بادی متصل به بدنه با قابلیت تاشو می باشد. این تشک ها به صورت مجزا راه اندازی شده اما امکان جدا کردن آنها را از بدنه اصلی نخواهید داشت. تشک هایی که به راحتی قابلیت باز و بسته شدن داشته که با این کار می توانید کاناپه مورد نظر را به تشک بادی و تخت بادی تبدیل کنید. زمان جمع کردن تشک ها به ارتفاع نشیمنگاه اضافه شده و از طول این قسمت کاسته می شود به همین دلیل کاربردی مشابه مبل بادی خواهد داشت. ویژگی دیگر در طراحی قسمت بیرونی بدنه ساختار مواج صورت گرفته در قسمت نشیمنگاه و تکیه گاه بوده که باعث می شود تا اعضای بدن در تماس با کاناپه را پوشش داده و با عبور جریان هوا از خود مانع از تعریق بالای مصرف کنندگان شود. این ویژگی در بسیاری از محصولات بادی در زمینه استراحت و خواب مانند تخت بادی و تشک بادی نیز به کار برده شده است. 

راهنمای خرید کاناپه بادی

در برخی از مدل های تولید شده روی تیکه گاه های دست و همچنین تشک محفظه مخصوص بطری تعبیه شده که برای قرار دادن انواع ماگ ، فلاسک و حتی لوازم کوچک و کاربردی استفاده می شود. مهمترین ویژگی در طراحی بدنه استفاده از لایه های ضخیم در داخل بدنه بوده که به صورت موازی شکل در نظر گرفته شده اند. این لایه ها فشار های ناشی از وزن افراد و باد داخل بدنه را تحمل کرده و مانع از فرو رفتن سطح رویه در زمان استفاده خواهد شد. در این میان تعداد معدودی از کاناپه های بادی تولید شده که ساختار 5 کاره دارند. این قابلیت علاوه بر داشتن یک الی دو تشک تاشو امکان راه اندازی مجزای تکیه گاه را نیز داشته تا به عنوان مبل بادی ، تشک بادی ، تخت بادی با ارتفاع بلند ، تشک بادی پشتی دار و همچنین کاناپه بادی مورد استفاده قرار بگیرد. برای قسمت های مختلف بدنه از جمله تشک های تاشو ، تیکه گاه و بدنه اصلی دریچه باد مجزا در نظر گرفته شده از همین رو برای راه اندازی آنها نیاز به باد زدن از دو الی سه قسمت مختلف خواهد بود. همراه بسیاری از کاناپه های بادی پمپ باد قرار داده نشده از همین رو می بایست از فروشگاه مستر اینتکس به همراه محصول خود خریداری کنید. برای کاناپه ها هم از پمپ باد دستی و هم از پمپ باد برقی استفاده می شود.

راهنمای خرید کاناپه بادی

جنس بدنه و متریال کاناپه بادی

مهمترین ویژگی و خصوصیت در تولید و خرید کاناپه بادی چند کاره و تاشو جنس بدنه به کار برده شده در تولید آنها می باشد زیرا که این ویژگی تاثیر بسزایی در طول عمر و کیفیت ساخت این محصولات خواهد داشت. همانند انواع تخت بادی و تشک بادی برای تولید کاناپه ها نیز از متریال پلاستیک PVC با دو نوع روکش جیر و طرح چرم استفاده می شود. پلاستیک PVC بهترین متریال استفاده شده در تولید انواع محصولات بادی بوده زیرا که دارای مزیت هایی همچون داشتن قابلیت تعمیر برای استفاده چند باره پس از هر آسیب دیدگی و همچنین انعطاف پذیری بالا برای جمع شدن در حجم و اندازه های کوچکتر می باشد. قابلیت حمل در انواع کاناپه بادی مهم ترین تفاوت را با مدل های غیر بادی خود ایجاد کرده از همین رو امکان جا به جایی و استفاده در ویلا و باغ به منظور سفر های چند روزه فراهم می سازد. برخی از مدل ها در قسمت بیرونی خود کاملا از روکش وینیل بهره می برند اما برخی دیگر مانند کاناپه بادی اینتکس دارای روکش جیر یا همان مخمل در قسمت رویه نشیمنگاه و تکیه گاه می باشد. در هر دو مدل ساختار بدنه به صورت دو لایه بوده اما در مدل هایی که روکش جیر داشته به دلیل ایجاد محلی نرم و راحت برای خواب کمی قیمت بالاتر خواهند داشت. متریال PVC در برابر برخورد آب و همچنین نور آفتاب مقاوم بوده و در صورت استفاده در شرایط دمایی مختلف آسیبی نخواهد دید. در صورت دور کردن اشیای تیز و باد زدن به صورت استاندارد می تواند بهترین روش ها برای حفظ سلامتی کاناپه خود باشد.

ابعاد و تحمل وزن کاناپه بادی

ابعاد انواع کاناپه بادی بستگی به ظرفیت و همچنین مدل تولید شده توسط برند های مختلف دارد. معمولا ابعاد مدل های یک نفره مشابه هم بوده اما در مدل های دو نفره کمی ابعاد متفاوت خواهد بود. مدل های یک نفره با توجه به هر ابعادی تنها قابل استفاده برای یک نفر بوده اما ابعاد مدل های دو نفره معمولا عرض بیشتری داشته که نمونه ای از آنها کاناپه بادی دو نفره اینتکس می باشد. کاناپه ای که می تواند به راحتی 3 نفره را نیز در خود جای دهد. البته در این میان برند های متفرقه نیز اقدام به تولید کاناپه هایی کردند که کاملا ظرفیت سه نفره دارند از همین رو بیشتر برای بازی های رایانه ای در خانه مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که اشاره کردیم به دلیل قابلیت تاشو در ساختار بدنه اصلی امکان تغییر ارتفاع و طول بدنه فراهم می باشد. با جمع کردن تشک های تاشو به داخل ارتفاع نشیمنگاه و بدنه اصلی افزایش پیدا کرده اما در صورت باز کردن تشک ها از میزان ارتفاع کمتر شده و به طول بدنه اضافه خواهد کرد تا محلی راحت و جا دار برای دراز کشیدن و خواب ایجاد کند.

راهنمای خرید کاناپه بادی

تحمل وزن نیز با توجه به ظرفیت و همچنین نوع جنس بدنه در انواع کاناپه بادی تاشو و چند کاره تعیین می شود. مدل های یک نفره حداکثر تحمل وزن 150 کیلوگرمی و مدل های دو نفره نیز دارای تحمل وزن 280 الی 300 کیلوگرمی خواهد بود. این مقدار تحمل وزن های ذکر شده نشان دهنده استحکام لازم و بسیار قابل قبول برای کاناپه بادی بوده اما مقدار باد هر کاناپه می تواند در مقدار تحمل وزن تاثیر گذار باشد. از همین رو هر چقدر باد بدنه را افزایش دهید به دلیل فشار روی درز ها و لایه های داخلی از مقدار تحمل وزن کاسته خواهد شد.

شرکت های تولید کننده کاناپه بادی

آخرین آیتمی که باید در زمان خرید به آن توجه کرد شرکت ها و برند های تولید کننده بوده که از مهمترین آنها می توان به شرکت اینتکس ، شرکت بست وی ، شرکت جیلانگ ، شرکت ویلانگ و ... اشاره کرد. در این میان شرکت اینتکس با وجود تنوع کم در تولید کاناپه بادی همیشه بهترین و با کیفیت ترین مدل ها را تولید و عرضه کرده که در ظرفیت یک نفره و دو نفره روانه بازار محصولات بادی کرده است. تا چند سال اخیر کاناپه بادی اینتکس به رنگ یشمی تولید می شدند اما تغییر رنگ به مشکی باعث شد تا فروش کاناپه بادی اینتکس بیش از پیش افزایش پیدا کند. 

راهنمای خرید کاناپه بادی

شرکت بست وی نیز اقدام به تولید کاناپه تختخواب شو چند کاره کرده که در مدل های تک رنگ و رنگی عرضه شده است. تنوع در میان کاناپه بادی بست وی نسبت به سایر برند ها بیشتر بوده اما همیشه با وجود داشتن کیفیت مناسب در سایه برند اینتکس قرار گرفته اند. سایر بند ها از جمله جیلانگ که اقدام به تولید کاناپه 5 کاره کرده کیفیت لازم را برای استفاده های طولانی مدت داشته اما در هر صورت اولویت خرید کاناپه بادی تختخواب شو در هر زمان با برند اینتکس و سپس بست وی خواهد بود.


راهنمای خرید کاناپه بادی

جمع بندی

کاناپه بادی به عنوان یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین محصولات بادی برای استراحت و خواب محسوب شده که در زمان خرید نیاز به در نظر گرفتن چند ویژگی مهم خواهد بود. ویژگی ها و خصوصیت هایی که در قسمت فوق به آنها اشاره کردیم باعث می شوند تا خریدی مناسب با توجه به تنوع موجود در بازار داشته باشید. علاوه بر این مقاله مشخصات و توضیحات اصلی که برای هر کاناپه در صفحه محصول درج شده و از طرفی مشاوره گرفتن به صورت آنلاین و تلفنی نیز می تواند برای خریدی مطمئن بسیار موثر باشد. در این میان اولویت قرار دادن جنس بدنه و متریال و همچنین برند و شرکت تولید کننده می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. برای خرید انواع کاناپه بادی تختخواب شو کافیست به صورت اینترنتی و یا تلفنی محصول خود را در نمایندگی اینتکس ثبت سفارش کرده تا در بازه زمانی کوتاهی برای شما در سراسر کشور ارسال شود.