مبل بادی یکی از محصولات بادی در زمینه استراحت ، خواب و پذیرایی محسوب شده که با تنوع تولید بالای خود از محبوبیت بالایی میان طرفداران و خریداران خود برخوردار است. در این میان دسته بندی دیگری با نام کاناپه بادی وجود داشته که کاربردی مشابه با مبل بادی دارد اما تنوع بالای مبل ها از نظر ابعاد و ظرفیت ، نوع طراحی و ساختار بدنه و همچنین کاربرد آنها باعث شده تا بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد. مبل بادی توسط برند های بزرگی در زمینه تولید محصولات بادی عرضه شده و می تواند کاربرد هایی همچون پذیرایی در فضای بسته مانند منزل و ویلا و همچنین برای مطالعه ، بازی های رایانه ای ، تماشای تلویزیون و استراحت های کوتاه داشته باشد. مدل های مختلفی از نظر طراحی بدنه وارد بازار شده است که نمونه پر فروش آنها عبارتند از: مبل بادی یک نفره ، مبل بادی دو نفره ، مبل بادی کودک ، مبل بادی بزرگسال ، مبل بادی زیر پایی دار ، مبل بادی شیبدار و مبل بادی چند نفره. تمام این مدل ها برای افزایش بازه انتخاب مصرف کنندگان تولید شده تا نیاز مصرف کنندگان را بر طرف سازند.

برای بهترین راهنمای خرید مبل بادی می بایست چند نکته و ویژگی مهم را در نظر گرفت تا به بهترین مدل مورد نظر دست پیدا کنید. ویژگی هایی همچون طراحی و ساختار بدنه ، جنس و متریال ساخت ، ابعاد ، وزن و تحمل وزن و شرکت های تولید کننده می توانند مهمترین آیتم هایی باشند که شما را کاملا برای خریدی مناسب راهنمایی کند. در نظر گرفتن این خصوصیت ها نه تنها شما را با انواع مبل بادی آشنا کرده بلکه کمک می کند تا مدل مورد نیاز و مقرون به صرفه خود را تهیه کنید. البته روش های دیگر نیز برای راهنمایی مصرف کنندگان از جمله صفحه معرفی محصول و همچنین تماس با فروشگاه مستر اینتکس وجود داشته تا مشاوره های دیگری نیز در خرید مبل بادی دریافت کنید.

راهنمای خرید مبل بادی

طراحی و ساخت مبل بادی

همانطور که می دانید به دلیل تنوع بالا در تولید مبل بادی طراحی و ساختار بدنه نیز در هر کدام از آنها متفاوت می باشد. درست است که انواع مبل بادی قالبی یکسان به منظور نشستن در حالت های مختلف جهت استراحت دارد اما نوع طراحی ظاهری پیاده سازی شده در آنها نیز تفاوت هایی را نسبت به هم ایجاد کرده تا در کاربرد آنها کمی تاثیر گذار باشد. یکی از مهم ترین دلایل در تنوع مبل بادی طراحی ظاهری می باشد. مبل بادی در مدل های ساده ، شیبدار و زیر پایی دار تولید شده که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند. مبل بادی زیر پایی دار همانطور که از اسم این محصول پیداست دارای یک زیر پایی بادشو مجزا بوده که محلی برای قرار دادن پا جهت استراحت های طولانی تر فراهم می سازد. البته از طراحی شیبدار خود مبل در این مدل از مبل بادی نیز نباید غافل شد از همین رو با توجه به نوع طراحی بدنه خود علاوه بر نشستن محلی راحت برای دراز کشیدن نیز ایجاد می کند. نوع دیگر مبل های بادی در واقع مبل بادی شیبدار می باشد. این نوع مبل ها طراحی بدنه یکدست داشته و دارای شیب بدنه بالایی بخصوص در قسمت تکیه گاه دارد از همین رو علاوه بر استراحت های طولانی مدت معمولا در کنار استخر و سواحل جهت آفتاب گرفتن نیز استفاده می شود. مبل بادی در نوع ساده نیز مشابه یک مبل چوبی و یا فلزی تولید شده و کمی از نظر طراحی افراد مصرف کننده روی آنها کار شده است. این نوع مبل ها نه زیر پایی بادی دارند و نه از طراحی شیبدار برخوردار هستند بنابراین بیشتر برای پذیرایی ، مطالعه ، بازی های رایانه ای و استراحت های کوتاه مدت کاربرد خواهند داشت.

اما ویژگی ها و خصوصیت های دیگری که از نظر طراحی در انواع مبل بادی پیاده سازی شده استفاده از طراحی مواج در قسمت نشیمنگاه و یا تکیه گاه می باشد. طراحی مواج در اکثر محصولات بادی که در زمینه استراحت و خواب تولید شده اند به کار برده شده است زیرا که علاوه بر پوشش بهتر اعضای بدن در تماس با محصول باعث عبور جریان هوا به منظور جلوگیری از تعریق بالای افراد خواهد شد. تمامی مدل های تولید شده از مبل بادی از سطوح مواج برخوردار هستند اما نوع این ساختار در مدل های مختلف با هم متفاوت است. نکته دیگر در طراحی بدنه داشتن کفی مخصوص با مخزن آب می باشد. برخی از مبل بادی تولید شده در مدل های ساده ، شیبدار و زیر پایی دار دارای یک مخزن آب در کفی خود بوده که با پر کردن آب تنها در این قسمت موجب می شود تا مبل بادی مورد نظر ثبات لازم را داشته باشد. از طرفی قسمت کف کمی گود طراحی شده تا در صورت استفاده عمل هواگیری را جهت ثابت شدن روی زمین انجام دهد. البته این ویژگی تنها روی کاشی ها صورت می گیرد.

راهنمای خرید مبل بادیراهنمای خرید مبل بادی



جنس بدنه و متریال مبل بادی

جنس بدنه و متریال مهم ترین خصوصیتی بوده که هم از سوی تولید کننده و هم از سوی مصرف کنندگان مورد توجه قرار می گیرد زیرا که تعیین کننده کیفیت و طول عمر این محصولات می باشد. نه تنها مبل بادی بلکه تمامی محصولات بادی از متریالی سبک و منعطف برخوردار می باشند از همین رو امکان حمل و جا به جایی آنها به سادگی صورت می گیرد. جنس بدنه استفاده شده در انواع مبل بادی از پلاستیک PVC وینیل بوده که سبک ترین و مقاوم ترین جنس بدنه در برابر فشار ناشی از باد و همچنین وزن افراد دارد. متریالی که به دلیل انعطاف پذیری بالای خود امکان جمع شدن در حجم و اندازه های کوچکتر را داشته تا هنگام حمل اشغال فضای کمی داشته باشد. در برخی از مدل های تولید شده تنها از روکش وینیل و برخی مدل های نیز از روکش جیر یا همان مخمل برای قسمت بیرونی بخصوص نشیمنگاه و تکیه گاه استفاده شده است تا محلی نرم و راحت برای مصرف کنندگان ایجاد کند. با وجود ساختار دو الی سه لایه در متریال انواع مبل بادی مراقبت از آنها در برابر برخورد عمدی اشیای تیز و همچنین باد زدن استاندارد به آنها در سلامتی و طول عمر محصول خود بسیار تاثیر گذار خواهد بود. نکته دیگر در تولید مبل های بادی در استفاده از لایه های ضخیم PVC در ساختار داخلی بوده که وظیفه آنها تحمل وزن و فشار ناشی از باد زیاد خواهد بود. این لایه ها مانع از فرو رفتن سطح رویه و تکیه گاه در زمان استفاده شده از همین رو بر خلاف تصور افراد استفاده از مبل بادی هیچ خستگی به همراه نخواهد داشت. مهم ترین مزیت در جنس بدنه این محصولات قابلیت تعمیر آنها توسط بسته تعیمرات محصولات بادی می باشد. بنابراین در صورت وارد شدن آسیب به هر نقطه ای از بدنه قابل ترمیم و استفاده مجدد خواهد بود.

راهنمای خرید مبل بادی

ابعاد و تحمل وزن مبل بادی

ابعاد در نظر گرفته شده برای انواع مبل بادی با توجه به نوع طراحی و ساختار بدنه خود و همچنین سنین مورد استفاده متفاوت خواهد بود. برخی از مبل های بادی به صورت گرد ، برخی دیگر به صورت بیضی شکل و برخی نیز به شکل مربعی تولید شده و با توجه به استفاده برای کودکان و یا بزرگسالان و همچنین با توجه به ظرفیت های یک الی چند نفره آنها ابعاد نیز متفاوت خواهد بود. خصوصیت مهم در یک مبل بادی تفاوت ابعاد راه اندازی شده آن با ابعاد بسته بندی می باشد. این تفاوت زیاد بین این دو ابعاد امکان حمل و جا به جایی این نوع محصولات را بر خلاف مدل های غیر بادی به مصرف کنندگان خود می دهد. ویژگی دیگر در مقدار تحمل وزن مبل بادی می باشد. تحمل وزن بستگی به ابعاد ، ظرفیت و نوع جنس بدنه دارد. مدل های یک نفره در سنین بزرگسال معمولا دارای 100 کیلوگرم تحمل وزن و در مدل های دو نفره نیز به 200 کیلوگرم می رسد. تفاوت های 20 الی 30 کیلوگرمی در تحمل وزن انواع مبل بادی وجود داشته که نوع متریال و طراحی بدنه در این تفاوت ها دخیل می باشند. مدل های تولید شده برای کودکان نیز تحمل وزنی کمتر 70 کیلوگرم داشته از همین رو مناسب برای استفاده سنین نوجوانان و کودکان می باشد. دقت داشته باشید که مقدار تحمل وزن با مقدار باد بدنه در رابطه خواهد بود از این جهت که هر چقدر باد مبل را افزایش دهید به دلیل فشار وارد شده روی درز ها و لایه های داخلی از مقدار تحمل وزن نیز کاسته خواهد شد.

راهنمای خرید مبل بادی

شرکت های تولید کننده مبل بادی

شرکت های مختلفی در تولید مبل بادی فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به شرکت اینتکس ، شرکت بست وی ، شرکت جیلانگ ، شرکت سویلور و ... اشاره کرد از همین رو باعث افزایش تنوع در این دسته بندی از محصولات بادی شده است. اما در این میان شرکت اینتکس اقدام به تولید بهترین مبل های بادی کرده که از هر نظر دارای کیفیت بالا و ظاهر زیبایی می باشند. درصد آسیب های احتمالی و مرجوعی در برند اینتکس بسیار کمتر بوده از همین رو در ایران نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. بنابراین هنگام خرید مبل بادی بهتر است ابتدا روی برند اینتکس و سپس روی برند هایی مانند بست وی و ... حساب باز کنید.

جمع بندی  

خرید مبل بادی مانند دیگر محصولات بادی موجود در بازار نیاز به راهنمای خرید کاربردی و مناسب می باشد. تمام ویژگی ها و خصوصیت های شرح داده در فوق از مهمترین منابعی بوده که می تواند شما در خرید بهترین مبل بادی و مقرون به صرفه ترین مدل راهنمایی کند. هنگام خرید ابتدا به جنس بدنه ، نوع طراحی و ساخت ، ابعاد و تحمل وزن و شرکت تولید کننده توجه زیادی داشته باشید. اگر این مطلب برای راهنمایی شما پاسخگو نبود می توانید هم برای مشاوره و هم برای خرید مبل بادی با همکاران ما در نمایندگی اینتکس به صورت اینترنتی و یا تلفنی تماس بر قرار کرده و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.