جامپینگ بادی یکی از محصولات بادی تفریحی و ورزشی برای سنین کودکان و نوجوانان بوده که قابل استفاده در فضای باز و بسته مانند خانه ، ویلا ، باغ و مهد کودک ها می باشد. این نوع جامپینگ ها در واقع برای سنین بزرگسال تولید و طراحی نشده اند از همین رو برای بزرگسالان می بایست اقدام به خرید ترامپولین کرد. جامپینگ بادی کودک یا ترامپولین بادی نیز مانند دیگر محصولات بادی با وجود تفاوت کاربردی و ساختاری بدنه از پروسه تولید مشابهی برخوردار می باشند از همین رو خدمات پس از فروش آنها نیز مشابه خواهد بود. تنوع در تولید جامپینگ بادی نیز دیده می شود از همین رو بازه اتخاب مصرف کنندگان را افزایش داده است بنابراین می توان بر اساس نیاز و سلایق خود مدل مورد نظر را خریداری کنید. اما برای خرید جامپینگ بادی می بایست چند ویژگی مهم را در نظر بگیرید. این ویژگی ها و خصوصیت ها عبارتند از: طراحی و ساختار بدنه ، جنس و متریال ، ابعاد و تحمل وزن و شرکت های تولید کننده. این موارد شاید در ظاهر آیتم های ساده ای به نظر برسند اما به دلیل موثر بودن تمامی موارد ذکر شده در کیفیت یک جامپینگ بادی می بایست قبل از خرید توجه زیادی به آنها شود.

طراحی و ساخت جامپینگ بادی

طراحی و ساختار بدنه انواع جامپینگ بادی اولین ویژگی ای بوده که تولید کنندگان در ابتدا ساخت به آن توجه دارند. طراحی ظاهری جامپینگ ها معمولا به صورت مربعی یا گرد بوده زیرا که این نوع طراحی ها بیشترین بازدهی را خواهد داشت. یکی از مهمترین ویژگی ها در طراحی بدنه قسمت جامپینگ و پرش این تشک ها می باشد. این قسمت در واقع به گونه ای طراحی شده که فضای خالی لازم را بین پای افراد مصرف کننده و زمین ایجاد کند. لایه های ضخیمی که در قسمت داخلی تشک پرش تعبیه شده به قدری مقاوم بوده که علاوه بر تحمل وزن کاملا افراد روی این محصولات فشار ناشی از پرش را نیز دفع کرده به همین دلیل به توجه به این ساختار خود بر خلاف بقیه محصولات بادی در برابر آسیب کاملا مقاوم خواهند بود. سطح رویه قسمت کف کمی مواج طراحی شده تا هنگام پرش موجب سر خوردن ناگهانی کودکان نشود. البته وجود دیواره های بادی مقاوم در ساخت انواع جامپینگ بادی باعث شده تا در صورت بروز این اتفاق از خروج ناگهانی افراد به فضای بیرونی جلوگیری کند. روی دیواره های بادی جامپینگ بادی معمولا یک درب کوچک نیز تعبیه شده تا به راحتی امکان ورود و خروج را داشته باشید. برخی مدل های گرد نیز هستند که به دلیل ارتفاع کوتاه خود نیازی به درب ندارند. نوع طراحی در محصولاتی مانند جامپینگ بادی بیشتر جنبه ظاهری و سلیقه ای داشته و به دلیل تشابهات زیاد به یکدیگر اولویت اول در خرید جامپینگ بادی کودک نخواهد بود.

راهنمای خرید جامپینگ بادی

جنس بدنه و متریال جامپینگ بادی

جنس بدنه و متریال در واقع مهمترین خصوصیت و ویژگی در تولید و خرید انواع تشک جامپینگ بادی محسوب می شود. متریال های به کار برده شده در این محصولات به دلیل داشتن ابعاد بزرگ ضخامت بالایی داشته از همین رو شامل طول عمر بالاتری نیز خواهند بود.به کار بردن پلاستیک PVC با روکش وینیل بدنه ای با ساختار دو لایه ایجاد کرده که با وجود ضخامت خوب خود انعطاف پذیری بالایی نیز خواهند داشت. این انعطاف پذیری موجب می شود تا محصول مورد نظر امکان جمع شدن در حجم و اندازه های کوچکتر را داشته باشد به همین دلیل به راحتی در مسافرت ها توسط انواع وسیله های نقلیه قابل حمل می باشد. این متریال در برابر برخورد آب ، نور آفتاب و همچنین قرار گیری در برابر شرایط دمایی مختلف کاملا مقاوم بوده اما در صورت آسیب دیدن به راحتی و با ضریب اطمینان بالایی قابل تعمیر توسط بسته تعمیرات محصولات بادی خواهد بود بنابراین با توجه به این ویژگی خیال مصرف کنندگان بابت یک بار مصرف نبودن این محصولات راحت می باشد. هنگام خرید یک جامپینگ بادی باید به سال تولید آن نیز حتما توجه داشته باشید. هر چقدر فاصله سال تولید یک محصول بادی با سال جاری بیشتر باشد متریال یک جامپینگ بادی به دلیل قرار گرفتن داخل جعبه بسته بندی خود در مدت زمان طولانی حالت فرسودگی به خود خواهد گرفت. نکته دیگر در رابط با جنس بدنه در نظر گرفتن درز ها بوده که در تحمل فشار بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

ابعاد و تحمل وزن جامپینگ بادی

ابعاد در نظر گرفته شده برای انواع جامپینگ بادی به مقدار زیادی مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا که بسیاری از مدل های مربعی شکل و مدل های دایره ای شکل با هم ابعاد مشابهی دارند. دقت داشته باشید که ابعاد ذکر شده برای تشک های جامپینگ کودک ابعادی بوده که تمام قسمت های باد شده را در بر می گیرد از همین رو فضای باز داخل خود کمی از ابعاد ذکر شده کمتر خواهد بود. معمولا جامپینگ بادی های تولید شده برای 1 الی 2 کودک به صورت همزمان قابل استفاده بوده مگر در مدل های بسیار بزرگتر که در شهر بازی ها استفاده می شود. تحمل وزن آنها نیز در یک رنج قرار می گیرد. معمولا از 30 الی 60 کیلوگرم تحمل وزن این جامپینگ ها بوده از همین رو بیشتر مناسب برای کودکان و نوجوانانی بوده که وزن کمی دارند.

راهنمای خرید جامپینگ بادی

شرکت های تولید کننده جامپینگ بادی

از مهم ترین شرکت های تولید کننده تشک جامپینگ بادی می توان به شرکت اینتکس و سپس شرکت بست وی اشاره کرد. با توجه به تنوع بالا و کیفیت خوبی که شرکت اینتکس برای انواع جامپینگ بادی خود در نظر گرفته به همین دلیل در ایران نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. همانطور که می دانیم برند اینتکس همیشه در خرید محصولات بادی در اولویت قرار می گیرد اما امروزه شرکت های دیگری همچون بست وی به قدری پیشرفت کرده اند که با خرید محصولات بادی آنها هیچ کمبودی را در برابر برند بزرگ اینتکس احساس نخواهید کرد. به هر حال در خرید جامپینگ بادی کودک بهتر است اولویت خود را به جای برند های متفرقه با برند اینتکس و همچنین بست وی بگذارید.

جمع بندی

جامپینگ بادی کودک به عنوان یکی از محصولات بادی تفریحی تولید شده (بیشتر توسط اینتکس در ایران) از مهیج ترین لوازم تفریحی بادشو برای کودکان به منظور تفریحات و ورزش های هوازی روزمره محسوب می شود. برای خرید این محصولات نیز نیاز به مشاوره گرفتن از فروشگاه مستر اینتکس خواهد بود. مطالعه چنین مقاله هایی جهت راهنمایی بهتر ، بررسی کردن توضیحات و مشخصات ذکر شده در صفحات مربوط به محصول و همچنین بر قراری تماس تلفنی و یا آنلاین با همکاران ما می تواند به شما در خرید یک جامپینگ بادی با کیفیت و مقرون به صرفه کاملا کمک کند. جهت خرید تشک جامپینگ بادی و ترامپولین بادی کودک کافیست به صورت اینترنتی و یا تلفنی محصول خود را در نمایندگی اینتکس ثبت سفارش کرده تا در بازه زمانی کوتاهی برای شما در سراسر کشور ارسال شود.