یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین محصولات بادی در زمینه خواب و استراحت تشک بادی بوده همانند تخت خواب بادی در مدل های متنوعی تولید و عرضه شده اند به همین دلیل بازه انتخاب مصرف کنندگان را بر اساس نیاز های خود افزایش داده اند. تشک بادی در واقع مدل کوچک شده (بیشتر از نظر ارتفاع) تخت خواب بادی بوده به همین دلیل بر خلاف تخت های بادی که بیشتر به صورت ثابت استفاده می شود از این محصول می توان بیشتر برای سفر های مختلف از جمله کمپینگ استفاده نمود. استفاده از انواع تشک بادی در منزل ، محل کار ، سفر های مختلف بخصوص داخل چادر مسافرتی و کوهنوردی زیاد مشاهده شده است از همین رو می توانند کاربرد های زیادی داشته باشند. همانطور که ذکر کردیم تشک های بادی در مدل های مختلف تولید شده اند که از جمله آنها می توان به تشک بادی یک نفره ، تشک بادی دو نفره ، تشک بادی سفری ، تشک بادی کوهنوردی ، تشک بادی طبی و درمانی ، تشک بادی بیمار ، تشک بادی دو قلو ، تشک بادی داخل ماشین و تشک بادی چند کاره و تاشو اشاره کرد.

تمامی مدل های ذکر شده می توانند در مکان های مختلف کاربرد خاص خود را جهت استراحت های سطحی و یا طولانی مدت داشته باشند. همانند سایر محصولات بادی چند ویژگی و خصوصیت مهم برای تولید انواع تشک بادی در نظر گرفته می شود که بایستی قبل از خرید به تمام این نکات توجه کامل را داشته باشیم تا به مناسب ترین گزینه دست پیدا کنیم. البته به غیر این مطلب می توان به توضیحات و مشخصات تکمیلی هر تشک بادی نیز برای گرفتن راهنمایی مراجعه کرده و یا در نهایت به صورت آنلاین و یا تلفنی مشاوره خود را از همکاران ما در فروشگاه مستر اینتکس دریافت کنید. به هر حال در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت خالی از لطف نخواهد بود...

طراحی و ساختار تشک بادی

همانطور که می دانید تشک بادی مشابه ترین محصول به انواع تخت خواب بادی بوده با این تفاوت که ارتفاع کمتری نسبت به تخت ها دارند. طراحی بدنه مستطیلی در اکثر مدل ها و برخی از مدل های نیز طراحی گرد باعث شده تا مانند تخت خواب بادی خواب و استراحت مناسبی برای مصرف کنندگان فراهم سازد. یکی از مهمترین طراحی های بدنه صورت گرفته در انواع تشک بادی ساختار مواج در حالت های مختلف در قسمت رویه تشک ها بوده که موجب پوشش اعضای بدن جهت راحتی بیشتر خواهد شد. این نوع طراحی باعث عبور جریان هوا از خود شده تا در کاهش تعریق مصرف کنندگان نیز موثر باشد. ویژگی دیگر مربوطه به تعبیه کردن بالش بادی سرخود در تعداد معدودی از انواع تشک بادی بوده تا مصرف کنندگان نیازی به استفاده از بالش های مجزا نباشند. امروزه تشک های بادی بیشتر در مدل های ساده تولید شده اند و مدل های بالش دار کمتر در معرض فروش قرار گرفته اند. اما مهمترین قسمت در طراحی و ساختار بدنه مربوط به لایه هایی بوده که در داخل بدنه تشک بادی تعبیه می شوند. این لایه ها در بسیاری از مدل های تولید شده از PVC دولایه بوده اما در برخی مدل های جدید از الیاف شمعی و نخی ساخته شده که کیفیت ساختار بالایی دارند. وظیفه این لایه ها ایجاد سطحی با مقاومت یکسان ، کمک در ایجاد خاصیت طبی در انواع تشک بادی و همچنین تحمل فشار های ناشی از باد زیاد و وزن افراد مصرف کننده خواهد بود از همین رو از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

راهنمای خرید تشک بادی

در این میان تشک بادی طبی و تشک بادی بیمار به گونه ای تولید شده اند که از نظر ساختار داخلی و ساختار رویه استحکام بسیار خوبی دارند تا هنگام خواب و دراز کشیدن روی آنها موجب فرو رفتن تشک نشود به همین دلیل تشک بادی هایی که دارای خاصیت طبی هستند توصیه استفاده زیادی از آنها توسط پزشکان برای بیماران عضلانی و استخوانی می شود. در این میان تشک بادی مسافرتی و کوهنوردی نیز از مدل های خاص در میان انواع تشک بادی خواب محسوب می شود. تشک بادی مسافرتی و تشک بادی کوهنوردی نسبت به مدل های معمولی و ساده از حجم و وزن کمتری برخوردار بوده و به نوعی سبک ترین محصول بادی در زمینه استراحت و خواب محسوب می شود به همین دلیل استفاده های زیادی از آنها در سفر های مختلف همچون کمپینگ و کوهنوردی می شود. این نوع تشک ها ارتفاع کمتری داشته اما نسبت به انواع زیراندازی ضخیم و یا مت های فومی ضخیم ضخامت بیشتری به دلیل قرار گرفتن باد درون خود خواهند داشت از همین رو محلی راحت و بسیار نرم برای خواب های طولانی مدت نیز ایجاد خواهند کرد. بسیاری از مدل های تشک بادی فاقد پمپ باد بوده و مانند تخت بادی پمپ باد سرخود ندارد. تعداد بسیار معدودی تولید شده که پمپ باد سرخود و یا مجزا همراه خود دارند اما امروزه این موارد کمتر دیده شده که دلیل آن سیاست شرکت های تولید کننده در این زمینه می باشد. البته خرید انواع پمپ باد محصولات بادی در مدل های دستی ، پدالی و برقی در نمایندگی مستر اینتکس به راحتی فراهم خواهد بود.

ابعاد و تحمل وزن تشک بادی

ابعاد در نظر گرفته شده برای انواع تشک بادی معمولا مشابه تخت خواب بادی بوده که در مدل های یک نفره طول تشک ها بین 190 الی 200 سانتی متر و در در مدل های دو نفره نیز بین 190 الی 205 سانتی متر خواهد بود. این طول بدنه مربوط به تشک بادی خانگی و تشک بادی کمپینگ بوده اما در مدل های کوهنوردی و مدل هایی که حجم بسیار کمتری داشته مقداری کمتر خواهد بود. عرض در تشک بادی معمولا بین 75 سانتی متر الی 1 متر بوده و همانطور که اشاره کردیم تشک بادی کوهنوردی عرض کمتری دارند تا در حجم  و اندازه های کوچکتری قابل جمع شدن باشند. ارتفاع میان انواع تشک بادی حداکثر به 25 سانتی متر رسیده و حداقل دارای ارتفاع 7 سانتی متری خواهند بود. برخی از تشک های بادی به صورت دوقلو طراحی و ساخته شده اند که هر کدام به عنوان مثال دارای 25 سانتی متر ارتفاع هستند و از طرفی قابلیت قرار گیری روی یکدیگر را جهت تبدیل به تخت بادی دارند از همین رو می توان امکان افزایش ارتفاع یک ست تشک بادی را جهت استفاده به عنوان تخت در مسافرت ها ، منزل و محل کار فراهم ساخت.

راهنمای خرید تشک بادی

ویژگی دیگر در رابط با انواع تشک بادی در تحمل وزن آنها خواهد بود. این ویژگی نشان دهنده استحکام ساخت تشک ها بوده تا افراد مختلف با توجه به وزن خود تشک مورد نظر را خریداری و استفاده نمایند. معمولا تشک بادی 1 نفره دارای تحمل وزن 136 کیلوگرمی و کمتر و تشک بادی 2 نفره نیز تحمل وزن 273 کیلوگرمی دارند از همین رو مانند انواع تخت بادی نشان دهنده کیفیت ساخت بالای آنها می باشد. تحمل وزن هر تشک بادی رابطه مستقیمی با نوع جنس بدنه و متریال آن خواهد داشت. جنس بدنه مورد استفاده در انواع تشک بادی از پلاستیک PVC وینیل با دو سه نوع روکش طرح چرم ، جیر و برزنتی بوده که مدل های جیر در زمینه استفاده در منزل ، محل کار و کمپینگ فروش بالایی دارند. استفاده از روکش جیر در قسمت رویه تشک محلی نرم برای خواب ایجاد کرده و در کاهش تعریق نیز بسیار موثر خواهد بود. همچنین استفاده از روکش های برزنتی نیز در افزایش ضخامت و استحکام بدنه می تواند موثر باشد از همین رو می توان با خیالی راحت از این نوع تشک بادی بدون زیرانداز در فضای باز استفاده نمود. هر چقدر درز های بدنه قوی باشد تحمل وزن بیشتری نیز در یک تشک بادی خواهیم داشت.

شرکت تولید کننده تشک بادی

شرکت های متعددی در تولید انواع تشک بادی فعالیت دارند که از جمله مهم ترین و معروف ترین آنها شرکت اینتکس ، شرکت بست وی ، شرکت جیلانگ ، شرکت سویلور و ... بوده که هر کدام اقدام به تولید مدل های متنوعی در زمینه های مختلف کرده اند. در این میان نام اینتکس به دلیل قدمت بالا و تولید محصولات بادی با کیفیت بیشتر دیده می شود. البته این مسئله نشان دهنده پایین بودن کیفیت تشک بادی سایر برند ها نبوده بلکه اینتکس مدل های با کیفیت متنوع تری تولید می کند از همین رو در بازار ایران نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. بنابراین هنگام خرید انواع تشک بادی یک نفره و یا دو نفره و انواع تشک بادی خانگی و مسافرتی برند اینتکس را در اولویت خود قرار دهید و در صورت خرید تشک بادی در سایر برند ها حتما راهنمایی و مشاوره لازم را از فروشگاه مستر اینتکس داشته باشید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوید.

جمع بندی

تشک بادی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین محصولات بادی برای خواب و استراحت در منزل ، محل کار و مسافرت ها بوده که گزینه کم حجم و کوچک شده انواع تخت خواب بادی می باشد از همین رو برای استفاده در مکان های مختلف از فروش بالایی برخوردار بوده است. از آنجایی که تشک بادی در مدل های مختلفی تولید شده می بایست در درجه اول نوع تشک مورد نظر را با توجه به نیاز خود انتخاب کرده سپس با توجه به ویژگی های مهمی که در فوق به آنها اشاره کردیم بهترین مدل را خریداری کنند. در واقع در نظر گرفتن این ویژگی ها در خرید یک تشک بادی مطمئن بسیار موثر خواهد بود. البته همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم می توانید از صفحه هر محصول مشخصات اصلی تولید یک تشک را نیز در نظر گرفته و یا با مشاوره گرفتن از فروشگاه و نمایندگی اینتکس به بهترین مدل مورد نظر دست پیدا کنید. جهت خرید انواع تشک بادی یک نفره و دو نفره و تشک بادی خانگی می توان به دو روش اینترنتی و یا تلفنی محصول خود را در فروشگاه مستر اینتکس ثبت سفارش کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما در سراسر کشور ارسال شود.