تخت بادی به عنوان یکی از پر فروش ترین محصولات بادی در زمینه استراحت و خواب بوده که امروزه توجه زیادی به مدل های مختلف آن می شود. انواع تخت خواب بادی به عنوان جایگزین انواع تخت فلزی و چوبی عرضه شده زیرا یکی از ویژگی های مهم این تخت ها قابلیت حمل و جا به جایی راحت آنها می باشد. این قابلیت در تخت خواب های فلزی و چوبی امکان پذیر نبوده از همین رو برای استفاده از یک تخت خواب راحت ، سبک و پرتابل مدل هایی از تخت خواب بادی با بازار عرضه شده اند. تخت های بادی در مدل های متنوعی تولید شده که از نظر طراحی و ساختار بدنه ، جنس و متریال ، ابعاد و تحمل وزن و همچنین شرکت تولید کننده متفاوت می باشند از همین رو مدل های خاصی از جمله تخت خواب بادی کودک ، تخت بادی بزرگسال ، تخت بادی یک نفره و تخت بادی دو نفره ، تخت بادی مسافرتی ، تخت بادی طبی و درمانی ، تخت خواب بادی بیمار ، تخت بادی چند کاره و تاشو و تخت بادی بالش دار تولید و عرضه شده اند تا بازه انتخاب مصرف کنندگان را بر اساس نیاز های خود افزایش دهد.

در این میان برند اینتکس در ایران بیشترین و بهترین تنوع را در تخت خواب بادی داشته که در سراسر دنیا نیز استقبال زیادی از این برند می شود به همین دلیل طرفداران زیادی را در ایران جذب کرده است. برای خرید تخت خواب بادی می بایست چند مورد مهم ذکر شده در فوق را در نظر بگیرید تا به بهترین و مناسب ترین مدل مورد نظر دست پیدا کنید. این ویژگی ها به شما کمک می کنند تا با در نظر گرفتن نوع استفاده و محل استفاده خود تخت مناسب را خریداری کنید. البته علاوه بر این مطلب می توان از توضیحات و مشخصات ذکر شده برای هر نوع تخت بادی و همچنین با مشاوره گرفتن مستقیم از فروشگاه مستر اینتکس راهنمایی لازم را کسب کنید...

طراحی و ساختار تخت بادی

طراحی و ساختار بدنه در اکثر مدل های تخت بادی کاملا مشابه هم بوده و به صورت مستطیلی شکل ساخته شده اند تا از این نظر کاملا کاربرد یک تخت فلزی و یا چوبی را داشته باشند. همانطور که اشاره کردیم تخت خواب های بادی در مدل های مختلفی تولید شده که یکی از مهمترین مدل های تولید شده تخت بادی یک نفره و دو نفره می باشد. هر دو ظرفیت نام برده شده از فروش بالایی برخوردار بوده که شامل برخی از تخت های بادی تولید شده توسط برند های مختلف می باشد. تفاوت میان آنها در ابعاد و تحمل وزن بوده از همین رو فرق دیگری بین آنها نخواهد بود. یکی از ویژگی های مهم در ساختار بدنه طراحی مواج در بسیاری از مدل های عرضه شده بوده که محلی راحت برای خواب ایجاد می کنند. این نوع طراحی باعث می شود تا علاونه بر پوشش بهتر اعضای بدن جریان هوا را از خود عبور داده تا موجب کاهش تعریق افراد در زمان استفاده شود. در برخی از مدل های سطح رویه تخت کمی ضخیم تر و مقاوم تر طراحی شده تا کاربرد طبی و درمانی نیز داشته باشد. تخت خواب بادی بیمار و انواع تخت بادی طبی و درمانی از ویژگی بهره برده به همین دلیل برای استفاده از آنها برای افرادی که بیماری های عضلانی و استخوانی دارند بهترین گزینه خواهد بود بنابراین نیازی به هزینه های بسیار زیادی برای تخت های درمانی چوبی ، فلزی و مواج سلولی نخواهد بود.

راهنمای خرید تخت بادی

مدل دیگر از تخت بادی می توان به تخت بادی سفری اشاره کرد. این نوع تخت خواب بادی طراحی بدنه متفاوتی داشته تا با کمترین حجم در حالت جمع شده برای سفر های کمپینگ گزینه مناسبی باشند. در برخی از این سری تخت خواب بادی بدنه اصلی به صورت دو قلو ساخته شده و شامل دو تشک به هم متصل شده با قابلیت جدا شدن خواهد بود بنابراین نه تنها به عنوان تخت بادی بلکه به عنوان تشک بادی در داخل چادر مسافرتی قابل استفاده خواهند بود. ویژگی دیگری که می بایست به آن در زمینه ساختار بدنه اشاره کرد ساختار لایه ای در داخل بدنه می باشد. این نوع ساختار لایه ای توسط لایه های از نوع PVC و یا در برخی مدل های حرفه ای از لایه های الیاف شمعی استفاده می شود. این نوع ساختار بدنه در افزایش تحمل وزن و تحمل فشار تخت بسیار موثر بوده و تاثیر مثبتی نیز در طبی شدن یک تخت بادی خواهد گذاشت. خصوصیت دیگر نیز استفاده از بالش بادی سرخود در برخی از مدل های تولید شده بوده که نیاز مصرف کنندگان را بابت استفاده از بالش های مجزا بر طرف کرده است. بالش های بادی سرخود به گونه ای روی بدنه اصلی تعبیه شده اند که هنگام باد کردن تخت ها به صورت خودکار شکل می گیرند. گفتنی است که اکثر مدل های تخت خواب بادی دارای پمپ باد برقی سرخود بوده از همین رو نیازی به خرید پمپ باد مجزا نخواهد بود. پمپ های باد در دیواره افقی بدنه تعبیه شده و با برق شهری کار می کنند. توان بالا در پمپاژ هوا و همچنین داشتن قابلیت مکش باد از ویژگی های کاربردی در پمپ باد کار گذاشته شده روی بدنه تخت های بادی می باشد.

ابعاد و تحمل وزن تخت بادی

انواع تخت بادی از نظر ابعاد مانند طراحی بدنه مشابه یکدیگر بوده و شامل استاندارد هایی برای خواب می باشد. اصولا تخت بادی یک نفره دارای طول 190 الی 200 سانتی متر و عرض 1 متر بوده و تخت بادی دو نفره نیز حداکثر طول 205 و حداقل 190 سانتی متری دارند از همین رو می توان با خیالی راحت برای سنین مختلف از جمله بزرگسالان استفاده نمود. اما گفتنی است که ارتفاع در میان انواع تخت بادی متفاوت می باشد. کمترین ارتفاع در نظر گرفته شده 33 سانتی متر و بیشترین آن 56 سانتی متر خواهد بود تا با توجه به سلیقه خود در راحتی خواب در ارتفاع های متفاوت بازه انتخاب بیتشری داشته باشید. در این میان یکی از پر فروش ترین تخت خواب بادی مدل دو نفره اینتکس با ارتفاع 56 سانتی متر بوده که تاکنون استقبال زیادی از آنها شده است. تحمل وزن از دیگر ویژگی هایی بوده که می بایست در زمان خرید تخت بادی به آن توجه داشت.

تحمل وزن یک تخت بادی بستگی به ابعاد و بخصوص متریال آن دارد. جنس بدنه و متریال به کار برده شده در این نوع محصولات بادی از پلاستیک PVC وینیل با دو نوع روکش طرح چرم و همچنین جیر می باشد. هر چقدر ضخامت بدنه و درز های یک تخت قوی در نظر گرفته شوند در تحمل وزن نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. این نوع متریال های به کار برده شده دارای انعطاف بالایی هستند به همین دلیل امکان جمع شدن در حجم و اندازه های کوچکتر را دارند در نتیجه برای استفاده در سفر ها نیز جایگیری کمی را خواهند داشت. از مهمترین مزیت های متریال تخت بادی می توان به قابلیت شستشو ، مقاوم بودن در برابر آب و همچنین قابلیت تعمیر توسط بسته تعمیرات مخصوص محصولات بادی اشاره کرد. با توجه به این دو ویژگی نام برده شده تحمل وزن استاندارد برای یک تخت بادی یک نفره برابر با 136 کیلوگرم و در تخت بادی دو نفره برابر با 273 کیلوگرم خواهد بود.

شرکت تولید کننده تخت بادی

از مهم ترین شرکت ها و برند های تولید کننده تخت بادی می توان به شرکت اینتکس و بست وی اشاره کرد. این دو شرکت متنوع ترین و بهترین تخت خواب بادی را تولید و عرضه کرده که در ایران نیز استقبال زیادی از آنها می شود. در میان این دو برند شرکت اینتکس معروف ترین آنها بوده که همیشه سعی در تولید بهترین تخت بادی با قیمت مقرون به صرفه نسبت به مدل های فلزی و چوبی کرده است. شرکت اینتکس با روش های خاص خود اقدام به تولید تخت خواب بادی کرده تا علاوه بر دوام و طول عمر بالا کاربرد های متفاوتی از جمله استفاده در مسافرت ها را نیز داشته باشد. به کار بردن پمپ باد برقی قوی از دیگر مزیت های بزرگ در تولید این محصول بر شمرده می شود. بنابراین هنگام خرید یک تخت بادی دقت به برند خریداری شده داشته باشید. اولویت همیشه با برند اینتکس در این دسته از محصولات بادی بوده و سپس می توان به برند بست وی و سایر برند ها روی آورد. البته نکته ای که باید در این باره ذکر کنیم این است که در تمامی برند های تخت بادی با کیفیت تولید شده اما دلیل تاکید ما روی برند اینتکس این است که این شرکت مدل های با کیفیت بیشتری تولید می کند به همین دلیل انتخاب مطمئن بیشتری پیش روی شما خواهد بود.

راهنمای خرید تخت بادی

جمع بندی

تخت بادی یکی از پر فروش ترین محصولات بادی تولید شده در زمینه خواب و استراحت های طولانی مدت در منزل ، محل کار و مسافرت ها بوده که همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. در این زمینه راهنمایی های لازم را جهت خرید یک تخت بادی با کیفیت در فوق داده ایم بنابراین هنگام خرید این محصولات بهتر است تمام ویژگی های توضیح داده شده را در نظر بگرید تا به بهترین مدل مورد نظر دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان جنس بدنه و متریال یک تخت بادی با تخت فلزی و یا چوبی قابل مقایسه نبوده و تخت های بادی به دلیل استفاده از متریالی سبک و با ضخامت کم بیشتر مورد آسیب هستند اما این مسئله نشان دهنده کیفیت پایین آنها و یا نا مطمئن بودن تخت بادی نبوده بلکه کافیست با در نظر گرفتن مواردی همچون جلوگیری از برخورد اشیای تیز و همچنین استفاده از یک زیرانداز مطمئن از تخت بادی مورد نظر برای سال ها به شکل مداوم استفاده نمایید. جهت خرید تخت خواب بادی در برند ها و مدل های مختلف کافیست برای ثبت سفارش به دو روش اینترنتی و یا تلفنی محصول مورد را در وبسایت نمایندگی اینتکس ثبت سفارش کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.