این روزها ترامپولین در بین عموم مردم دارای جایگاه ویژه ای است زیرا ترامپولین یک وسیله ورزشی و تفریحی است که با خرید آن هم می توانید سرگرمی برای خود یا فرزند تان فراهم کنید و یا از آن به عنوان ابزار ورزشی برای ایجاد و بهبود تناسب اندام، لاغری و.... استفاده کنید. ترامپولین دارای انواع مختلفی می باشد که در فروشگاه ترامپولین مستر اینتکس انواع آنها را میتوانید مشاهده کنید. عمدتا ترامپولین به دو دسته از لحاظ ساختاری تقسیم می شوند. ترامپولین کشی و ترامپولین فنری، البته ترامپولین حفاظ دار ، معمولی و دسته دار نیز از انواع مختلف هستند که بیشتر ترامپولین را بر اساس فنری و کشی دسته بندی میکنند. کاربرد این دو نوع ترامپولین کاملا با یک دیگر متفاوت است، البته ترامپولین بر اساس اندازه نیز دسته بندی می شوند، ترامپولین تا قطر یک 140 سانتی متر مناسب برای استفاده در داخل منزل، ترامپولین بالای 140 سانتی متر مناسب برای استفاده در حیاط و فضای باز و ترامپولین بالای 5 متر، ترامپولین تخته ای مناسب برای شهربازی و ... می باشد. ترامپولین کشی و فنری دارای تفاوت های زیادی هستند که در ادامه آن را شرح میدهیم که با توجه به نیاز خودتان محصول مورد نظر خودتان را خریداری و از آن نهایت استفاده را ببرید.


ترامپولین فنری چیست؟

ترامپولین یک محصولی است که عموما گرد می باشد، که در وسط آن یک صفحه پرش قرار گرفته است، صفحه پرش به بدنه ترامپولین متصل می شوند که با پریدن روی این صفحه عمل اصلی جامپینگ صورت میگیرد. البته ممکن است که ترامپولین شما دسته دار، حفاظ دار و یا ساده باشد اما مهم این است که نحوه اتصال رویه به بدنه به چه صورت است، آیا اتصال رویه به بدنه ترامپولین از فنر استفاده شده است؟ اگر جواب بله باشد ترامپولین شما دارای جامپ نرم، مناسب برای استفاده کودکان و دارای قیمت بسیار مقرون بصرفه ای است. شاید این سوال برایتان پیش بیایید که وظیفه ای اصلی جامپینگ در ترامپولین صفحه آن انجام میدهد، اما قسمت اتصال مهم ترین عامل پرش است. از این ترامپولین برای مصارف خانگی و استفاده در باغ و ویلا استفاده می شود. رویه ترامپولین اصولا پلی پلروپیلین می باشد که رویه بسیار نرم دارد و با اتصال فنر ها به بدنه ترامپولین هیچ گونه فشاری را به شما وارد نخواهد کرد و این اجازه را به شما میدهد که به راحتی بر روی آن جامپ کنید. تعداد فنر های این محصول بسیار مهم است، تعداد فنر قرار گرفته بر روی ترامپولین باید استاندارد باشد البته استفاده فنر های بیشتر نیاز به تحقیقات گسترده دارد و نمیتوان به صورت سر خود به آن فنر برای نرمی استفاده کرد. گفتنی است که این مدل ترامپولین را فنری گفته می شود و مناسب برای ورزش و مصرف خانگی می باشد.


ترامپولین فنری


ترامپولین کشی چیست؟

توضیحات ترامپولین کشی و فنری بسیار شبیه به هم می باشند با این تفاوت که رویه ترامپولین توسط کش به بدنه اصلی ترامپولین متصل شده است. اتصال کش به بدنه اصلی ترامپولین این امکان را برای شما فراهم میکند که از آن برای ورزش کردن، چربی سوزی و کاهش وزن استفاده کنید. ترامپولین کشی به دلیل استفاده کش در محل اتصال جامپ و پرش سفت تری نسبت به مدل فنری دارد و در هنگام جامپ کردن باید انرژی بسیار بیشتری را صرف کنید و البته با ایجاد تمرکز و بر روی جامپینگ می توانید با سرعت بیشتر و همچنین ایجاد حرکات ورزشی به اهداف ورزشی خود برسید، ترامپولین و جامپنیگ یک ورزش بین المللی است که در باشگاهای مختلفی این ورزش انجام می شود و از ترامپولین کشی برای انجام این ورزش استفاده می شود. همین امر موجب می شود که از ترامپولین کشی بیشتر به عنوان یک محصول ورزشی یاد شود تا تفریحی. ترامپولین کشی دارای هزینه خریداری نسبتا بیشتر به ترامپولین فنری می باشد و ترامپولین فنری بیشترین ابعاد تولید شده آن 140 سانتی متر می باشد.


ترامپولین کشی


تفاوت ترامپولین فنری و کشی؟

همانطور که در توضیحات اصلی ترامپولین گفته شد، ممکن است که ترامپولین ها از لحاظ ظاهری شبیه به هم باشند اما ساختار آنها متفاوت باشد که این موضوع مهم ترین فاکتور برای خریداری ترامپولین می باشد. ترامپولین کشی مناسب برای ورزش کردن و چربی سوزی می باشد، اما هزینه خریداری ترامپولین کشی نسبت به ترامپولین فنری بیشتر است. ترامپولین فنری مناسب برای استفاده در داخل منازل می باشد و بیشتر جنبه تفریحی دارد.البته با استفاده از ترامپولین فنری می توانید به تناسب وزن دست پیدا کنید، ترامپولین کشی و ترامپولین فنری هر دو دارای لوازم و قطعات یدکی هستند که در صورت نیاز به آنها می توانید آن را خریداری کنید. شایان ذکر است که ترامپولین کشی دارای ابعاد محدود تر نسبت به ترامپولین فنری می باشد.


خرید ترامپولین کشی و فنری

برای خرید ترامپولین ورزشی و یا ترامپولین خانگی تنها کافیست که در فروشگاه اینتکس مستر اینتکس در دسته بندی ترامپولین انواع آنها را مشاهده و یا در صورت نیاز به مشاوره با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. همانطور که گفته شد ترامپولین فنری دارای قیمت گرانتر نسبت به ترامپولین فنری می باشد. مستر اینتکس مرکز فروش ترامپولین می باشد و انواع ترامپولین ها را نسبت به کارکرد و کاربردشان برای فروش در فروشگاه خود قرار داده است. نمایندگی اینتکس تمامی ترامپولین های خود را با ضمانت اصالت کالا و نازلترین قیمت برای فروش قرار داده است.