یکی از مهمترین و پر کاربرد ترین لوازم سفر چادر مسافرتی بوده که در مدل های متنوعی تولید و به بازار عرضه شده است به همین دلیل بازه انتخاب مصرف کنندگان را بر اساس نیاز های خود افزایش داده است. چادر مسافرتی از نظر طراحی ظاهری، ساختار بدنه، ابعاد، ظرفیت، متریال و ... مدل های مختلفی دارند که در زمان خرید چادر مسافرتی می بایست به تمامی موارد ذکر شده توجه لازم را داشته باشید تا به بهترین مدل مورد نظر برسید. اما در این میان شرکت تولید کننده چادر مسافرتی نیز در میان مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شرکت های زیادی در تولید چادر مسافرتی فعالیت دارند که از جمله پر طرفدار ترین و پر فروش ترین آنها در ایران می توان به چادر مسافرتی کلمن، چادر مسافرتی کلمبوس، چادر مسافرتی کله گاوی، چادر مسافرتی اسنوهاک، چادر مسافرتی اف آی تی، چادر مسافرتی کیت، چادر مسافرتی کینگ کمپ، چادر مسافرتی هاسکی، چادر مسافرتی کایلاس، چادر مسافرتی بست وی و چادر مسافرتی پاویلو، چادر مسافرتی کچوا، چادر مسافرتی چانوداگ و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که هر کدام از برند ها اقدام به تولید چادر هایی با کیفیت بالا، کیفیت متوسط و کیفیت عادی کرده اند که می بایست با توجه به قیمتی که توسط فروشندگان و نمایندگی ها ارائه می شود کیفیت آنها را در نظر بگیرد.

برای سفر های طبیعت گردی و سفر های کوتاه مودت معمولا از چادر مسافرتی ارزان استفاده می شود زیرا نیازی به هزینه های زیاد جهت تهیه یک چادر حرفه ای برای یک سفر عادی نخواهد بود. البته نوع سفر نیز تاثیر مستقیم در تهیه نوع چادر مسافرتی گذاشته از همین رو می توان در غالب چادر کوهنوردی، چادر کمپینگ و ساحلی تهیه کرد. در  حال حاضر بهترین مارک و برند چادر مسافرتی در ایران برند کلمن بوده اما دلیلی بر پایین بودن کیفیت سایر برند ها نبوده و همانطور که اشاره کردیم امروزه هر برند و شرکت تولید کننده ای بهترین چادر مسافرتی خاص خود را تولید کرده اند تا خیال خریداران از بابت کیفیت راحت باشد.

چادر کمپینگ عصایی

برای خرید بهترین مارک چادر مسافرتی می بایست در ابتدای امر نوع ساختار و طراحی چادر را در نظر بگیرید. چادر مسافرتی عصایی، چادر مسافرتی فنری، چادر مسافرتی اتوماتیک و چادر مسافرتی بادی از 4 مدل اصلی از نظر ساختاری محسوب می شوند که هر کدام مزیت خاص خود را دارند. چادر مسافرتی عصایی دارای فریم یا همان میله های مجزا بوده که به صورت جداگانه روی بدنه اصلی متصل می شوند از همین رو کمترین حجم را در حالت جمع شده در میان سایر چادر مسافرتی دارند. چادر اتوماتیک که امروزه در میان پر فروش ترین مدل ها نیز قرار گرفته، دارای فریم های متصل به بدنه و ضخیم تر از مدل عصایی بوده و توسط اهرم های کشویی یا تاشو در کوتاه ترین زمان ممکن نصب و جمع می شوند. این نوع چادر ها تنها برای سفر های طبعیت گردی و کمپینگ مناسب بوده و معدود مدل هایی عرضه شده اند که برای ارتفاعات قابل استفاده خواهند بود در حالی که مدل های عصایی برای تمامی سفر ها می تواند استفاده شود.

چادر مسافرتی فنری که سابقه تولید و عرضه بسباری زیادی در ایران داشته نیز تنوع خاصی از نظر طراحی بدنه نداشته و تنها تفکیک پذیری آنها بر اساس ظرفیت می باشد. این نوع چادر ها فریم های سرخود اما منعطف داشته و بیشتر از مدل های عصایی و اتوماتیک در معرض خرابی و آسیب دیدن قرار می گیرند. در آخر چادر مسافرتی بادی نیز متفاوت ترین و جدید ترین مدل های تولید شده محسوب می شود زیرا بدون استفاده از فریم و یا پایه و توسط فشار باد راه اندازی و نصب می شوند. این چادر ها ستون های بادشو و با ضخامت بالا داشته و دارای وزن و حجم مناسبی به دلیل نداشتن فریم دارند در نتیجه حمل و جا به جایی راحت تری خواهند داشت.

چادر مسافرتی اتاق دار

شرکت های مختلف تولید کننده ویژگی های متفاوتی برای چادر مسافرتی خود در نظر گرفته که از جمله مهمترین آنها می توان به سایه بان، پوش دوم، جیب های داخلی، آویز چراغ سقفی، اتاقک و آشپزخانه، محل خروج دودکش بخاری هیزمی و ... اشاره کرد. جهت خرید بهترین مارک چادر مسافرتی می توانید به سه روش حضوری، تلفنی و یا از طریق سایت نمایندگی اینتکس محصول مورد نظر را ثبت سفارش کنید.