قایق بادی مهیج ترین و متفاوت ترین محصول بادی در زمینه تفریحات آبی محسوب شده که در تنوع بالایی از نظر کیفیت و متریال، ظرفیت، نوع ساختار بدنه و لوازم جانبی توسط برند های بزرگی همچون اینتکس، بست وی و ... تولید می شوند از همین رو بازه انتخاب مصرف کنندگان را بر اساس نیاز های خود افزایش داده است. قایق بادی عملکردی همانند انواع قایق فایبرگلاس و چوبی داشته با این تفاوت که قابلیت جمع شدن در حجم کمتر را داشته و دارای وزن سبک تری می باشد به همین دلیل استفاده از آنها در سفر های کمپینگ و طبیعت گردی و آفرودی بسیار مورد پسند تر می باشد. ویژگی و خصوصیت های مهمی برای تعیین بهترین قایق بادی وجود داشته که از جمله پر اهمیت ترین آنها می توان به جنس بدنه و متریال، نوع طراحی و ساختار بدنه، ظرفیت و لوازم جانبی همراه اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی این ویژگی ها پرداخته و چند مدل از بهترین قایق بادی اینتکس و بست وی را معرفی خواهیم کرد...


قایق بادی برزنتی 4 نفره


جنس بدنه و متریال مهمترین ویژگی در تولید و خرید قایق بادی بوده از همین رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جنس و متریال مورد استفاده در انواع قایق بادی از پلاستیک PVC وینیل با ساختار ضخیم بوده که در مدل های بزرگتر وحرفه ای تر، PVC با الیاف شمعی یا همان فایبرتک ترکیب شده است تا مقاومت بالاتری در برابر فشار و دمای متفاوت آب، برخورد به اشیای سخت و نور آفتاب داشته باشد. قوی ترین متریال در بین انواع قایق بادی را قایق بادی جیمینی بست وی و قایق بادی مارینر اینتکس دارد از همین رو نه تنها از این دو قایق برای تفریحات آبی و ماهیگیری بلکه برای حمل بار در مسافت های کوتاه آبی استفاده می شود. از ویژگی های بسیار خوب در این نوع متریال ذکر شده می توان به انعطاف بالا و داشتن قابلیت تعمیر اشاره نمود.

طراحی و ساختار بدنه اکثر قایق بادی عرضه شده به صورت بیضی شکل بوده تا نهایت تعادل را روی آب داشته باشند. در مدل های حرفه ای مانند قایق بادی اکسکروشن، قایق بادی چلنجر، قایق بادی مارینر، قایق بادی سی هاک، قایق بادی جیمینی و ... از دو الی سه دریچه هوا برای راه اندازی استفاده شده تا در صورت آسیب دیدن قسمتی از بدنه اصلی تعادل قایق روی آب از بین نرود. ویژگی مهم دیگر از نظر ساختار بدنه، نوع طراحی قسمت کف بوده که یا به صورت بادشو و یا به صورت تخت تولید می شود. ساختار بادشو محلی نرم و راحت برای نشستن ایجاد کرده و در مدل های حرفه ای تر نیز از کفی فایبرگلاس یا آلومینیوم جهت مقاومت بالاتر و حمل بار به کار رفته است. اهرم های مخصوص نگهداری پارو، طناب نجات، محفظه نگهداری لوازم، اهرم نگهداری لنسر ماهیگیری و ... از امکانات کاربردی در انواع قایق بادی محسوب می شود.

ظرفیت بهترین قایق بادی موجود در بازار از 1 نفره الی 6 نفره بوده که در این میان قایق بادی دو نفره، قایق بادی 3 نفره، قایق بادی 4 نفره و 5 نفره از پر فروش ترین مدل ها محسوب می شود. قایق بادی اینتکس و قایق بادی بست وی دو برندی بوده که نه تنها قایق بادی تفریحی و قایق بادی ماهیگیری بلکه قایق بادی ورزشی و مسابقه ای نیز عرضه کرده که به قایق بادی کایاک معروف می باشد. نکته ای که در رابط با تحمل وزن قایق ها وجود داشته در استاندارد بودن مقدار های ذکر شده می باشد به این معنی که شما می توانید حتی به مقدار 40 الی 70 کیلوگرم نیز به تحمل وزن هر قایقی بیافزایید. این ویژگی نشان دهنده کیفیت و مقاومت بالای قایق ها بخصوص در مدل های حرفه ای ذکر شده می باشد.


قایق بادی تفریحی برای سد و دریاچه


معمولا قایق بادی هایی که برای استفاده در دریا، دریاچه، مرداب و رودخانه تولید شده دارای لوازم جانبی پر کاربردی همچون یک جفت پارو، یک پمپ باد برای راه اندازی، ساک حمل قایق و ساک حمل ضد آب لوازم کوچک، گیج اندازه گیری باد بدنه و پکیج تعمیرات بوده از همین رو نیازی به تهیه و هزینه کردن مجزا برای این لوازم مهم نخواهد بود. قایق هایی همچون جیمینی بست وی که قوی ترین قایق بادی محسوب شده در قسمت انتهایی خود یک کیت نصب موتور قایق بادی تعبیه شده که نیازی به تهیه مجزای این کیت ها نخواهد بود اما در سایر مدل ها می توانید این کیت را جداگانه از فروشگاه مستر اینتکس تهیه کرده و به راحتی روی بدنه نصب کنید. امکان نصب موتور قایق بنزینی و برقی با توجه به ظرفیت قایق نیز فراهم بوده تا در صورتی که قصد حرکت قایق را به وسیله پارو ها نداشته باشید، به سادگی قایق خود را به حرکت درآورید.

برای خرید بهترین قایق بادی در ظرفیت های مختلف می توانید ابتدا با مشاوره گرفتن از فروشگاه اینتکس سفارش خود را در سایت نمایندگی اینتکس ثبت کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن محصول خود را در سراسر کشور دریافت کنید.