ترامپولین امروزه یکی از مهیج ترین و پر طرفدار ترین لوازم تفریحی و ورزشی هوازی محسوب شده که در مدل های متنوعی از نظر متریال، طراحی بدنه و ابعاد توسط فروشگاه مستر اینتکس عرضه شده از همین رو موجب افزایش بازه انتخاب مصرف کنندگان شده است. همانطور که می دانید تارمپولین های از نظر نوع استفاده نیز مدل های متفاوتی داشته که از جمله آنها می توان به ترامپولین خانگی، ترامپولین باشگاهی، ترامپولین فضای باز، ترامپولین آپارتمانی و ... اشاره کرد. در این میان ترامپولین خانگی که از مقرون به صرفه ترین مدل های عرضه شده بوده، خود دارای ابعاد مختلفی می باشد تا برای تمامی سنین کودکان و بزرگسالان قابل استفاده باشد. برای خرید بهترین ترامپولین خانگی می بایست ابتدا نیاز خود را از نظر ابعاد بررسی کرده و سپس هنگام خرید به خصوصیت هایی از جمله نوع ساختار و طراحی و همچنین نوع متریال توجه ویژه ای داشت.

در ابتدا باید اشاره کنیم که بهترین ترامپولین خانگی بایستی دارای جنس کفی بسیار خوب و ضخیم با انعطاف پذیری بالا، فریم و پایه هایی ضد زنگ و مقاوم، داشتن صداگیر در قسمت پایه ها، راه اندازی و نصب آسان و امکان استفاده برای تمامی سنین باشد. در برخی از مدل های تولید شده نیز امکاناتی همچون حفاظ توری مجزا، دستگیره تعادل و سنسور نیز قرار داده می شود که به مزیت های ترامپولین خانگی می افزاید. این نوع ترامپولین ها می توانند علاوه بر فضای بسته داخل منزل، در فضای باز مانند حیاط خانه ها و ویلا و همچنین در باغ برای یک ورزش هوازی بسیار مفید استفاده شوند.

ترامپولین خانگی و فضای باز

مهمترین ویژگی ای که در خرید ترامپولین خانگی در نظر گرفته می شود، متریال آن خواهد بود. استفاده از متریال پلاستیکی پلی پروپیلن با ترکیبی از رشته های سیلیکونی با انعطاف پذیری بسیار بالا موجب می شود تا به کیفیت و مقاومت کفی ترامپولین مورد نظر بیافزاید. این نوع جنس کفی که معمولا در تمامی ترامپولین ها با ضخامت و درجه کشسانی متفاوت به کار رفته، به دلیل انعطاف بالا قابلیت جمع شدن در ابعاد کوچکتر را داشته و در برابر نور آفتاب و برخورد آب مقاوم خواهد بود.
از نظر اتصال کفی به فریم اصلی ترامپولین دو نوع اتصال متفاوت عرضه شده است. مدل فنری و مدل کشی، دو نوع روش اتصال قسمت کفی ترامپولین به بدنه اصلی بوده که هر کدام دارای مزیت های خاص خود هستند. مدل های فنری دارای مقاومت بالا، قیمت مقرون به صرفه و در عین حال دارای وزن بالاتری هستند اما در مدل های کشی وزن ترامپولین مقداری کاهش یافته که معمولا در ترامپولین ورزشی و باشگاهی از کش های قوی استفاده می شود. مزیت مهم دیگری که ترامپولین کشی نسبت به ترامپولین فنری داشته، تولید صدای بسیار کمتر به دلیل نداشتن متریال فلزی می باشد.

فریم و پایه های به کار برده شده در انواع ترامپولین خانگی معمولا از فلز روکش دار کاملا ضد زنگ بوده اما در برخی از مدل های تولید شده نیز از آلیاژ استیل و برخی دیگر از آلومینیوم گالوانیزه ضخیم استفاده می شود که به مراتب مدل های استیل و فولادی دارای وزن بیشتر و مقاومت بسیار بالاتری خواهد بود. مدل استاندارد و مقرون به صرفه در فریم های کار برده شده در انواع ترامپولین ها بخصوص مدل مدل خانگی، فلز روکش دار ضد زنگ بوده که در کنار قیمت مناسب و کیفیت خوب خود دارای وزن استانداردی نیز نسبت به ابعاد ترامپولین می باشند. در این میان طراحی و ساختار فریم و پایه ها به دو روش تاشو و ساده تولید شد که مدل های تاشو بدون اینکه فریم ها از هم جدا شوند، به راحتی قابل جمع شدن و کاهش ابعاد خواهد بود در نتیجه قیمت بیشتری نسبت به مدل ساده خواهد داشت. در مدل های ساده نیز می توانید پایه ها را به صورت پیچی از بدنه اصلی جدا نمایید اما تنها عیب این مدل داشتن بدنه اصلی یکدست بوده بنابراین برای حمل آنها می بایست از وسیله های نقلیه باری استفاده نمایید. دقت داشته باشید که نوک پایه هایی که با زمین برخورد دارند، دارای صداگیر های لاستیکی بوده تا در صورت استفاده در منازل آپارتمانی، صدایی از این دستگاه در زمان پرش تولید نشود.

ترامپولین فنری حفاظ دار

در کلام آخر می بایست به لوازم جانبی پر کاربرد و مهمی که معمولا برای ترامپولین ها تولید شده اشاره کرد. حفاظ توری یکی از این لوازم های جانبی بوده که توسط پایه هایی مجزا و بلند به فریم اصلی متصل شده تا در نهایت مانع از پرتاب شدن و خروج ناگهانی افراد بخصوص سنین کودکان در زمان جامپ کردن شود. دستگیره تعادل به همراه سنسور از دیگر لوازم پر فروش در کنار ترامپولین آپارتمانی و خانگی محسوب شده که اهرمی برای حرکات ورزشی و شماره تعداد پرش ها برای مصرف کنندگان فراهم می سازد. برای خرید بهترین ترامپولین خانگی در برند های مختلف می توانید با مراجعه به سایت نمایندگی اینتکس سفارش خود را به روش آنلاین و یا تلفنی و حتی به روش حضوری ثبت کنید.