ترامپولین کودک و ترامپولین نوجوان، از دسته جامپینگ تفریحی و ورزشی عرضه شده توسط فروشگاه اینتکس محسوب شده که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. یک ترامپولین می تواند فضای جذابی را برای تفریحات و ورزش هوازی فرزندان شما ایجاد کرده و با توجه به کیفیت ساخت بالای آنها دارای طول عمر بالاتری نسبت به مدل های بادی خواهد بود. این ترامپولین ها در مدل های گرد، مستطیلی و مربعی تولید شده اما در میان این سه مدل، ساختار گرد رایج ترین و مناسب ترین گزینه برای خرید و استفاده خواهد بود. چند ویژگی مهم در معرفی و شناخت انواع ترامپولین کودک و نوجوان وجود داشته که از جمله آنها می توان به ساختار بدنه، متریال ساخت، ابعاد و لوازم جانبی ترامپولین اشاره کرد.

ترامپولین خانگی کودک

از نظر طراحی و ساختار بدنه، ترامپولین ها به دو مدل فنری و کشی تقسیم بندی می شوند. در ترامپولین فنری کودک همانطور که از نام این دسته جامپینگ ها مشخص بوده از تکنولوژی اتصال فنری صفحه به فریم ها استفاده شده است. این نوع ساختار دارای مزیت هایی همچون مقاومت بسیار بالا، تحمل وزن بالا و طول عمر زیاد می باشد اما از طرفی به دلیل فلزی بودن فنر ها کمی به وزن ترامپولین مربوطه اضافه خواهد کرد. ترامپولین فنری در دو حالت تولید شده که حالت اول تاشو بودن فریم اصلی بوده که این ویژگی تنها در مدل یک متری به کار برده شده تا امکان حمل راحت تر این مدل را داشته باشید اما در سایر ظرفیت و ابعاد های تولید شده خاصیت تاشو به کار نرفته زیرا با افزایش قطر و ابعاد امکان پیاده سازی ویژگی تاشو فراهم نخواهد بود. تنها روندی که باید در زمان احداث ترامپولین فنری پیش بگیرید، نصب صفحه پرش توسط فنر ها به فریم و نصب مجزای پایه ها به فریم اصلی می باشد.

ترامپولین فنری کودک

ترامپولین کشی کودک و نوجوان مدل دیگر از ساختار اصلی بدنه ترامپولین ها بوده که بر خلاف مدل های فنری، صفحه پرش توسط کش های مقاوم بانجی جامپینگ به فریم ها متصل می شود. این کش ها بر خلاف فنر ها دارای وزن سبکی بوده و صدای بسیار کمی نسبت به فنر های فلزی در زمان جامپ کردن خواهند داشت. محدودیتی در که تولید ترامپولین کشی وجود داشته در ابعاد های تولیدی زیر 1.5 متر بوده بنابراین مدل های بالای 1.5 متر به هیچ عنوان از ساختار کشی بهره نمی برند. در مدل های کشی، صفحه پرش در همان ابتدا به فریم اصلی متصل بوده و تنها کافیست پایه ها را به فریم مربوطه متصل کنید تا ترامپولین شما شکل کامل را بگیرد. تمام پایه های در نظر گرفته شده برای ترامپولین ها دارای یک صداگیر لاستیکی در قسمت قرار گیری روی زمین بوده که تاثیر بسزایی در کاهش صدا هنگام پرش خواهد داشت.

ترامپولین کشی کودک

متریال در نظر گرفته شده برای صفحه پرش که مهمترین قسمت بدنه اصلی بوده از پلاستیک ترکیبی پلی پروپیلن با خاصیت کشسانی می باشد. پلی پروپیلن در واقع متریال پلاستیکی بافته شده بوده و دارای ضخامت و استحکام بسیار بالایی می باشد و از طرفی در برابر برخورد آب، نور آفتاب و قرار گیری در گرما و سرما مقاومت لازم را خواهد داشت. همانطور که اشاره کردیم این صفحه توسط کش های مقاوم بانجی و یا فنر های فلزی با خاصیت کشسانی قوی به فریم اصلی متصل می شود. فریم و پایه ها نیز تولید شده از متریال آلومینیوم و فلز های کاملا ضد زنگ بوده و بسته به شرکت تولید کننده و ابعاد ترامپولین خریداری شده ضخامت آنها متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که ترامپولین گرد کودک و نوجوان از قطر 1 متر الی 4 متر تولید شده و در این بین تنوع ابعادی مناسبی وجود داشته تا نسبت به محل استفاده گزینه مناسب را خریداری کنید.

ترامپولین حفاظ دار کودک

چند لوازم جانبی کاربردی به صورت تخصصی برای انواع ترامپولین کودک و نوجوان ساخته شده که از جمله آنها می توان به حفاظ توری، دستگیره تعادل و حسگر مخصوص شمارنده تعداد پرش ها اشاره کرد. حفاظ توری برای ابعاد های مختلف تولید شده که مانع خوبی برای جلوگیری از خروج ناگهانی فرزندان شما در حین پرش خواهد بود. برای نصب حفاظ توری پایه های بلندی در کنار حفاظ قرار داده می شود که روی پایه اصلی متصل می شوند. دستگیره تعادل که معمولا برای ترامپولین ورزشی کودک و ترامپولین کشی کاربرد داشته می تواند علاوه بر حفظ تعادل جهت انجام حرکات مختلف ورزشی روی ترامپولین ها کاربرد داشته باشد. در نهایت حسگر مخصوصی که شمارنده تعداد پرش بوده نیز هم به صورت مجزا عرضه شده و هم در برخی از مدل های تولید شده قرار داده می شود.

نمونه ای از پر فروش ترین ترامپولین کودک می توان به ترامپولین باشگاهی دستگیره دار کشی، ترامپولین حفاظ دار کودک با قطر 140، ترامپولین فنری کودک 1 متری و 1.5 متری اشاره کرد. برای خرید ترامپولین کودک و نوجوان در مدل و ابعاد مختلف می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین و یا تلفنی در نمایندگی اینتکس ثبت کرده تا در بازه زمانی کوتاهی برای شما در سراسر کشور ارسال شود.