یکی از پرطرفدارترین تفریحات تابستانی، تفریحات آبی و شنا بوده که همیشه در غالب احداث استخر در منازل شخصی و مکان های ورزشی دیده می شود. تا چند سال اخیر نصب استخر بتنی در میان طرفداران تفریحات آبی و شنا بسیار مرسوم بوده و شامل هزینه های بالای می شد اما در چند سال گذشته تولید و استفاده از استخر پیش ساخته و پرتابل بسیار باب شده و تا امروزه مدل های متنوعی از استخر آماده وارد بازار شده است. از مهمترین ویژگی انواع استخر پیش ساخته و پرتابل، امکان احداث سریع و کم هزینه تر، وزن کم، قابلیت پرتابل و هزینه بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به احداث استخر بتنی بوده به همین دلیل از فروش بالایی برخوردار بوده است. علاوه بر ویژگی های نام برده شده، امکان نصب به دو روش روکار و توکار و داشتن لوازم های جانبی مهم از جمله پمپ تصفیه، درپوش، زیرانداز و نربان به مزیت های انواع استخر پیش ساخته افزوده تا خرید و استفاده از استخر پیش ساخته نسبت به ساخت استخر بتنی بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

چند خصوصیت مهم برای معرفی استخر پیش ساخته و پرتابل وجود داشته که عبارتند از: جنس و متریال ساخت، نوع طراحی بدنه، ابعاد و ظرفیت. در ادامه به معرفی هر کدام از این خصوصیت ها خواهیم پرداخت تا آشنایی لازم را با این نوع استخر ها داشته باشید از همین رو راهنمای خرید مناسبی برای افراد خواهد بود. ابتدا از جنس و متریال ساخت بدنه آغاز می کنیم. این خصوصیت که مهمترین ویژگی در تولید یک استخر پرتابل محسوب شده در تمامی مدل های مختلف از متریال پلاستیک PVC با ترکیبی از الیاف شمعی استفاده شده است. البته این متریال در مدل های مختلف استخر ها دارای ضخامت متفاوتی بوده از همین رو استخر های با ابعاد بزرگتر دارای ضخامت متریال بیشتری نیز خواهد بود. این نوع جنس بدنه به دلیل ساختار سه لایه و ضخیم خود در برابر فشار و دمای متفاوت آب، نور آفتاب و ساییدگی های سطحی مقاوم خواهد بود بنابراین خیال مصرف کنندگان بابت استفاده از این استخر ها کاملا راحت خواهد بود. اما بدنه نگهدارنده آب توسط فریم و پایه هایی از جنس آلومینیوم گالوانیزه راه اندازی می شود. این آلیاژ با داشتن وزن سبک از تحمل وزن بسیار بالایی برخوردار هستند از همین رو استحکام اصلی استخر را در زمان نصب فراهم خواهد ساخت. بدنه نگهدارنده آب و فریم ها تنها قطعاتی از استخر پیش ساخته بوده که با متصل شدن به هم در کوتاه ترین زمان راه اندازی و شکل خواهد گرفت.

استخر پرتابل ویلا و باغ اینتکس

انواع استخر پیش ساخته و پرتابل در مدل های مختلفی از نظر طراحی بدنه عرضه شده که می توان به استخر پیش ساخته مستطیلی، استخر پیش ساخته گرد و استخر پیش ساخته بیضی اشاره کرد. طراحی های صورت گرفته هر کدام دارای ابعاد متفاوتی بوده تا باعث افزایش بازه انتخاب مصرف کنندگان شود. طراحی و ساختار نصب استخر نسبت به طراحی ظاهری آنها بیسشتر مورد اهمیت قرار می گیرد. استخر پیش ساخته در مدل های فریمی، ایزی ست و اوال فریم تولید شده که مدل های فریمی کاملا از پایه های آلومینیومی برای نصب برخوردار بوده در حالی که در مدل های ایزی ست هیچ فریمی برای نصب و احداث استخر پیش ساخته استفاده نمی شود بلکه قسمت لبه استخر ساختار بادشو داشته تا پس از باد کردن و پر کردن از آب به صورت خودکار شکل بگیرد. در این میان استخر هایی با طراحی اوال فریم تولید شده که هم از ساختار لبه بادشو و هم از فریم های مخصوص خود برای راه اندازی بهره می برد. در این میان استخر هایی که کاملا فریمی بوده مقاومت بیشتری داشته و علاوه بر نصب به روش روکار امکان نصب توکار و داخل زمین را نیز خواهند داشت. استخر های ایزی ست و اوال فریم نیز به صورت روکار نصب شده و بیشتر به منظور تفریحات آبی استفاده می شود.

استخر پیش ساخته اینتکس

با تمام ویژگی ها و خصوصیت هایی که از استخر پیش ساخته و پرتابل شرح داده شد، می بایست به کاربرد آنها نیز اشاره کرد. با توجه به کیفیت ساخت بالای انواع استخر پیش ساخته قابل حمل و ابعاد و ظرفیت های بزرگ در میان آنها، علاوه بر تفریحات آبی و شنا قابل استفاده در صنعت پرورش ماهی و کشاورزی نیز خواهد بود بنابراین می تواند صرفه جویی بسزایی در خرید و راه اندازی یک استخر برای افرادی که فعالیت های کشاورزی و پرورش ماهی دارند باشد.

برای خرید انواع استخر پیش ساخته داخل زمین و روکار و خرید استخر پیش ساخته پرتابل می توانید با مشاوره گرفتن از فروشگاه مستر اینتکس، استخر مورد نظر را در سایت نمایندگی اینتکس و یا به روش حضوری ثبت سفارش نموده تا در بازه زمانی کوتاهی برای شما در سراسر کشور ارسال شده و حتی توسط نصاب های مجرب شرکت اینتکس احداث شود.